رضیم
شماره دستور پخت: 11407
رضیم
طرز تهیه کوکوی گل کلم

موارد لازم + طرز تهیه

کوکوی گل کلم یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که در تهیه آن مواد متنوعی به کار رفته است است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گل کلم ۱ عدد متوسط

تخم مرغ ۲ عدد

پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری

جعفری ۲ قاشق غذاخوری

آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد درشت

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکوی گل کلم

مرحله اول

برای تهیه کوکوی گل کلم مجلسی ،ابتدا باید گل کلم را به قطعات کوچک تبدیل کنیم و به خوبی شستشو دهیم، سپس به همراه ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق چایخوری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله دوم

پس از اینکه بافت گل کلم کمی نرم شد آن را در سبد آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم تا کاملا آب اضافی آن خارج شود. دقت کنید که نباید بگذارید گل کلم ها بیش از حد پخته و له شوند، زیرا گل کلم له شده شکل ظاهری کوکو شما را خراب می کند.

مرحله سوم

در مرحله بعد پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و کاملا آب اضافی پیاز را با فشار دادن خارج کنید و داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم. سپس گل کلم پخته شده را به همراه تخم مرغ، آرد سفید، پنیر پیتزا و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه پیاز ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مقداری جعفری را به صورت ریز ساطوری کرده و ان ها را نیز به کاسه اضافه می کنیم. حال باید مایه کوکو را کاملا مخلوط کنیم تا بافت آن یکدست شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن افزوده و صبر می کنیم روغن داغ شود.

مرحله پنجم

حالا از مایه کوکو به اندازه یک نارنگی برداشته و با دست به شکل دلخواه درآورده و در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه کوکوها را سرخ شدند، برای گرفتن روغن اضافی کوکوها، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم. سپسکوکو آماده شده را به همراه نان سرو می کنیم.

مرحله ششم

اگر تمایل داشتید کوکوها را درون فر درست کنید باید برای این منظور فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا از قبل گرم شود. سپس سینی فر را با مقداری روغن چرب کنید و سپس کوکوها را با دست شکل می دهیم و دانه دانه درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم

اکنون باید سینی فر را در طبقه وسط فر قرار دهیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهیم تا کوکوها برشته شوند. پس از گذشت این زمان کوکوها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز کاملا پخته شود. اگر تمایل دارید که روی کوکوها برشته شوند می توانید چند دقیقه گریل فر را روشن کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکوی گل کلم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی