رضیم
شماره دستور پخت: 3507
رضیم
طرز تهیه کتلت لاهیجان

موارد لازم + طرز تهیه

کتلت لاهیجان یکی از کتلت‌های فوق‌العاده خوش‌طعم است که به عنوان غذای سنتی شهرستان لاهیجان شناخته می شود. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام دستور پخت کتلت لاهیجان تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

نان بربری ¼ نان بربری

تخم مرغ ۲ عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

سیب زمینی ۱ عدد متوسط

پیاز ۱ عدد

سبوس به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پودر دارچین و پودر آویشن به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت لاهیجان

مرحله اول

برای تهیه کتلت لذیذ لاهیجان نخست سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه کوچکی بریزید و سپس به اندازه ای که روی سیب‌زمینی‌ها پوشیده شود؛ به قابلمه آب اضافه کرده و روی شعله زیاد قرار دهید.

مرحله دوم

اکنون بگذارید سیب زمینی ها را در آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شوند. سپس نان بربری را در ظرف مناسبی قرار دهید و به اندازه ای آب اضافه کنید تا نان بربری خیس بخورد، بعد از خیس خوردن از آب بیرون بکشید با دو دست قشنگ فشار بدید تا آبش کشیده بشه و به گوشت اضافه کنید.

مرحله سوم

وقتی سیب زمینی ها پخته و نرم شدند، قابلمه را از روی شعله بردارید و سیب زمینی ها را پوست بگیرید. بعد از آن سیب زمینی ها را در کاسه مناسبی رنده نمایید و سپس گوشت‌چرخ‌کرده را به کاسه اضافه نمایید.

مرحله چهارم

اکنون پیاز را با رنده‌ی ریز خرد کنید، سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین و پودر آویشن را به کاسه اضافه کنید. سپس تخم مرغ ها را به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه را با سلفون ببندید، سپس به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم و مزه مواد با هم مخلوط شوند. بعد از این مدت سبوس را در ظرف مناسبی بریزید و مایه کتلت را از یخچال خارج کنید.

مرحله ششم

سپس به اندازه یک نارنگی کوچک را از مایه کتلت جدا نموده و با دست خود به شکل دلخواه‌تان در آورید بد هم داخل سبوس می‌غلطانیم. اکنون یک ماهیتابه مناسب را روی شعله ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید.

مرحله هفتم

وقتی روغن خوب داغ شد، کتلت ها را در تابه بریزید و سپس هر طرف آن را کاملا سرخ کنید. پس از سرخ شدن کتلت ها، آن ها را از تابه بیرون آورده و روی دستمال جذب روغن قرار دهید.

مرحله هشتم

وقتی روغن اضافی از کتلت ها خارج شد، آنها را در ظرف مناسبی گذاشته و در نهایت کتلت های مخصوص لاهیجان را با نان تازه، گوجه فرنگی، زیتون پروده و پیاز جعفری میل نمایید. نوش‌جان‌تان!

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کتلت لاهیجان

  1. ژالانه (خریدار محصول)

    شما فقط آموزش بذارین😍🤩

  2. پاک سیما (خریدار محصول)

    چقدرم خوشمزه بنظر میاد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی