رضیم
شماره دستور پخت: 11847
رضیم
طرز تهیه کیک پیتزا

موارد لازم + طرز تهیه

کیک پیتزا یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای فست فود در سراسر جهان است که همان پیتزای معمولی است با این تفاوت که به شکل کیک درست می گردد، برای دیدن طرز تهیه کیک پیتزا با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سوسیس آلمانی ۲ عدد

کالباس ساده ۲۰۰ گرم

پنیر پیتزا ۴۰۰ گرم

قارچ ۲۰۰ گرم

سس پیتزا یا کچاپ ۲ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای رنگی ۳ قاشق غذاخوری

آویشن ۱ قاشق چایخوری

آماده کردن مواد داخل کیک

مرحله اول

ابتدا سوسیس ها را به صورت حلقه ای برش دهید سپس در تابه ای با مقداری روغن تفت دهید تا دو طرف سوسیس ها خوب بپزند. سوسیس ها را از روغن در آورده و 2 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای را سرخ نموده و پس از سرخ شدن کنار بگذارید.

مرحله دوم

قارچ های برش داده شده را خوب تفت دهید تا آب قارچ به طور کامل بخار شود و خوب سرخ شوند. سپس قارچ ها را از روغن در بیاورید و کنار بگذارید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا

آرد نان فانتزی ۳ تا ۴ لیوان

شیر ولرم ۱ لیوان

آب ولرم ¼ لیوان

خمیر مایه فوری ۳ قاشق چایخوری

شکر ۳ قاشق چایخوری

تخم مرغ ۱ عدد

روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک پیتزا

مرحله اول

خمیر مایه را با 1 قاشق چایخوری شکر و آب گرم در کاسه مناسبی هم بزنید سپس درب کاسه را بگذارید و برای 10 دقیقه در محل گرمی گذاشته تا خمیر مایه درست شود و حباب بزند.

مرحله دوم

تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال مخلوط کنید تا بافت آن یکدست گردد. روغن مایع، شیر ولرم، 2 قاشق چایخوری شکر، نمک و مایه آماده شده را به کاسه ی تخم مرغ بیفزایید.

مرحله سوم

موتد درون کاسه را هم زده تا زمانی که یکدست شوند. سپس آرد را الک نموده و به آهستگی به مواد افزوده و مواد را مخلوط نمایید تا خمیر جمع شود. در انتها باید خمیر اندکی چسبنده باشد در ادامه به سطح کار منتقل نمایید.

مرحله چهارم

خمیر را به مدت ده دقیقه ورز دهید و خمیر را چند بار روی سطح کار بکوبید. برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به دستتان، دست خود را اندکی چرب کنید و از آرد استفاده نکنید به این دلیل که اگر آرد زیاد به خمیر برسد خمیر سفت و خشک می گردد.

مرحله پنجم

حالا ظرفی مناسب با دوبرابر حجم خمیر برداشته و اندکی چرب نموده و سپس خمیر را گرد کرده و داخل ظرف بگذارید. روی ظرف را با پارچه پوشانده و برای دو ساعت در جای گرم می گذاریم.

مرحله ششم

بعد از گذشت این مدت حجم خمیر دو برابر می گردد. در ادامه خمیر را روی سطح کار قرار داده و اندکی ورز داده تا هواگیری انجام شود، بعد با استفاده از وردنه خمیر را به ضخامت نیم سانتی متر پهن کنید. برای کیک پیتزا یک قالب با ارتفاع ۱۰ سانتی متر احتیاج دارید.

مرحله هفتم

کف و بدنه ی قالب را اندکی چرب نمایید. در ادامه خمیر پیتزا جادویی را داخل قالب بگذارید و لبه های بیرون زده ی خمیر را با قیچی برش دهید. کمی سس پیتزا روی خمیر مایده و روی آن پنیر پیتزا به مقدار مناسب بریزید. سپس سطح پنیر پیتزا را با استفاده از مخلوط کالباس خرد شده و فلفل دلمه ای سرخ شده پر نمایید.

مرحله هشتم

لایه های رویی را با قارچ و سوسیس پر نموده و با پنیر پیتزا روی سوسیس ها را پر نمایید. برای تزیین نمودن کیک از فلفل دلمه ای باقی مانده استفاده نمایید. فر باید از یک ربع پیش با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن گردد تا به طور کامل گرم شود.

مرحله نهم

برای جلوگیری از خشک شدن کیک، باید یک ظرف آب جوش در فر بگذارید. سپس به مدت 20 تا 30 دقیقه کیک را در فر بگذارید تا بپزد. بعد از پخت کامل کیک، گریل را برای چند دقیقه روشن نمایید تا پنیر روی آن به رنگ طلایی در بیاید. سپس کیک را از فر دربیاورید.

مرحله دهم

در نهایت پودر آویشن روی کیک بریزید. همچنین می توان گفت که برای مواد داخل کیک از مواد دیگری مانند گوشت مرغ، گوشت چرخ کرده یا هر چیز دیگری بنا به ذائقه خود می توانید استفاده نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کیک پیتزا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی