رضیم
شماره دستور پخت: 3863
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

Chicken Balouten بالوتن مرغ یا یک غذای مرغ و سبزیجات است که ظاهری عالی و طعم عالی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بالوتن مرغ به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم بالوتن مرغ

ساق ران مرغ ۷- ۸ عدد

هویج ۳ عدد

کرفس ۱ دسته

سیر ۳ حبه

سبزی معطر شامل برگ کرفس و جعفری ۱ پیمانه

نمک و فلفل و پاپریکا به مقدار لازم

روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای سس

خامه ۴ قاشق غذا خوری

سس تند ۱ قاشق چای خوری

سس خردل ۱ قاشق چای خوری

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذا خوری

عصاره آب مرغ پخته شده ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بالتون مرغ

مرحله اول

اولین مرحله برای تهیه بالتون مرغ خوشمزه استخوان گیری مرغ است، از قیچی یا چاقوی تیز برای جداسازی قسمت های بالایی و پایینی ران استفاده می کنیم. سپس گوشت را به آرامی به سمت پایین بکشید تا از استخوان جدا شود.

مرحله دوم

البته می توانید اجازه دهید مغازه دار این کار را برای شما انجام دهد. سپس مرغ را در یک کاسه بزرگ و جادار قرار می دهیم. با روغن زیتون فراوان، نمک، فلفل و پاپریکا مزه دار کنید، سپس کنار بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله سوم

کرفس و هویج را نازک برش دهید. به این ترتیب باید به گونه ای باشد که نه نازک باشند و نه ضخیم. به اندازه یک وجب برش میزنیم. سپس از آنها برای پر کردن داخل مرغ استفاده می کنیم تا قسمت بالا و پایین مرغ حدود 4 یا 5 سانتی متر بیرون باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب را برداشته و با کمی روغن حرارت می دهیم. سیر رنده شده را تفت دهید تا معطر شود. بعد از آن سبزیجات معطر را اضافه می کنیم و خیلی کم تفت می دهیم.

مرحله پنجم

قابلمه را از روی حرارت بردارید و با قاشق چایخوری به میزان کمی روی مرغ بریزید. یک قابلمه دیگر بردارید و روی آتش بگذارید تا داغ شود. سپس کمی کره اضافه کنید تا ذوب شود. مرغ را داخل آن می گذاریم.

مرحله ششم

سپس در کره آن ها را سرخ می کنیم، البته باید توجه داشت که مرغ نیازی به سرخ شدن زیاد ندارد، کمی تغییر رنگ خوب است. ما فقط می خواهیم بوی بد مرغ را از بین ببریم. حدود یک تا یک دوم فنجان آبجو روی مرغ بریزید و بگذارید یک ساعت بپزد.

مرحله هفتم

در مرحله بعد سس را آماده می کنیم. برای این کار خامه ترش، سس تند، آبلیمو، خردل، مرغ پخته شده را اضافه کرده و مخلوط کنید. سس باید به اندازه ای غلیظ باشد که روی مرغ بماند. برای سرو، سس را روی مرغ بریزید.

مرحله هشتم

این غذا مخلوطی از مرغ و سبزیجات است که معمولاً بدون برنج سرو می شود. بهتر است از چوب بزرگتر استفاده کنید. مرغ شکم پر را می توان از روز قبل با هویج و کرفس خلال کرده و روز بعد عذاهایی با سبزیجات معطر درست کرد و نوش جان کرد.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه بالوتن مرغ

  1. نصیرا

    حتما امتحانش میکنم 🙂 🙏🏻 🥰

  2. آترا (خریدار محصول)

    مثل همیشه عالی و کاربردی????????????

  3. ژیان دخت

    چه اشتها آوره????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی