رضیم
رضیم
طرز تهیه مرغ شکم پر مازندرانی در قابلمه

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع غذاهای لذیذ و سنتی استان مازندران، مرغ شکم پر مازندرانی می باشد، برای مشاهده کل آموزش و مراحل تهیه مرغ شکم پر مازندرانی، سایت آموزشی رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

مرغ ۱ عدد متوسط

سبزی معطر ۴۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

پودر مغز گردو ۱۰۰ گرم

رب انار ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

زرشک ۲ قاشق غذاخوری

آلوچه جنگلی خشک یا آلو بخارا ۱۰ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه، فلفل قرمز و روغن به مقدار کافی

سبزی معطر شامل گشنیز، جعفری، برگ سیر تازه، پونه و اوجی می باشد.

 

طرز تهیه مرغ شکم پر مازندرانی

  1. در مرحله اول باید یکی از پیازها را به صورت درشت خرد نماییم و داخل یک ظرف مناسب قرار دهیم. سپس کمی نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه بیفزاییم و کاملا با پیاز ترکیب نماییم.
  2. در ادامه، مرغ را تمیز نموده و قسمت پشت آن را با چاقو جدا نماییم. سپس زعفران دم کرده را بر روی گوشت مرغ می مالیم، بعد پیاز ترکیب شده با ادویه ها را بر روی قسمت های داخلی و خارجی بدن مرغ می مالیم تا به خوبی طعم دار گردد.
  3. بعد مرغ را با طعم دهنده داخل یک ظرف درب دار می گذاریم و به مدت حداقل شش ساعت در یخچال می گذاریم تا گوشت مرغ طعم دار گردد. بعد از اینکه مرغ کاملا طعم دار گشت، آن را از یخچال بیرون می آوریم.
  4. در ادامه تکه های پیاز را کاملا از گوشت مرغ جدا نموده و پیاز باقیمانده را به شکل نگینی خرد می نماییم و به همراه کمی روغن داخل یک ماهی تابه مناسب می گذاریم. بعد ماهی تابه را بر روی حرارت می گذاریم و پیاز را کاملا سرخ می نماییم.
  5. وقتی پیاز کاراملی گشت، سبزی معطر را به شکل ریز خرد کرده و به ماهی تابه اضافه می نماییم. سبزی را هم چند دقیقه سرخ می نماییم، بعد آلوچه را با زرشک، گردو و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز می افزاییم.
  6. اگر خواستیم می توانیم کمی دانه انار ترش نیز اضافه نماییم. بعد مواد را کاملا سرخ می کنیم تا با هم یکدست گردند، بعد ماهی تابه را از روی حرارت بر می داریم و منتظر می مانیم مواد درون ماهی تابه سرد شوند.
  7. بعد مواد را درون شکم مرغ می گذاریم و آن را با نخ و سوزن دوخت می زنیم. سپس یک قابلمه بزرگ بر روی حرارت می گذاریم، بعد کمی روغن می ریزیم و مرغ را اضافه می نماییم و مرغ را به خوبی سرخ می کنیم.
  8. وقتی تمام قسمت های گوشت مرغ سرخ شد، نصف لیوان آب می افزاییم و درب قابلمه را گذاشته تا مرغ شکم پر روی حرارت خیلی ملایم بپزد. اگر آب درون قابلمه کشیده شد و مرغ هنوز کاملا نپخته بود، دوباره به اندازه نصف لیوان آب به مواد بیفزاییم.
  9. به هیچ وجه نباید برای پخت این مرغ لذیذ مقداری زیادی آب بیفزایییم، زیرا این کار تاثیر بدی بر روی طعم مرغ دارد. در نهایت وقتی مرغ کاملا پخت شکمش را باز می نماییم، بعد در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با برنج سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مرغ شکم پر مازندرانی در قابلمه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی