رضیم
شماره دستور پخت: 3168
رضیم
طرز تهیه بورک سیب زمینی

موارد لازم + طرز تهیه

طرز تهیه بورک سیب زمینی (روش 1)

🥔مواد لازم بورک سیب زمینی👇🏻
۴ لیوان آرد (اندازه لیوان ۲۰۰ میلی لیتر )
۲ لیوان شیر
۲ ق غ روغن مایع
۱ پاکت بکینگ پودر
۱ ق م نمک
۱ ق غ سرکه

🥔برای رومال بین لایه ها👇🏻
۱۰۰ گرم کره
نصف استکان روغن مایع

🥔برای مواد داخلش👇🏻
۳_۴ ق غ روغن زیتون
۵_۶ عدد سیب زمینی متوسط
۲ عدد پیاز
۱ ق م رب گوجه فرنگی
نمک
فلفل سیاه
جعفری
پول بیبر

🥔طرز تهیه👇🏻
برای درست کردن مواد داخلش ابتدا سیب زمینی ها رو آب پز می کنیم بعد پیاز رو خرد کرده و داخل ماهیتابه کمی روغن زیتون ریخته و تا زمانی که کمی طلایی بشه تفت می دیم. روش رب گوجه فرنگی و سیب زمینی آب پز شده رو ریخته و له می‌کنیم و تفت می دیم بعد ادویه جات و جعفری رو اضافه کرده و آماده می‌کنیم.
برای خمیر با مواد خمیر یه خمیر به نرمی لاله گوش درست کرده و ورز می دیم سپس روش رو می‌پوشونیم و ۱۰ دقیقه استراحت می دیم بعد کره و روغن مایع رو داخل تابه ذوب می کنیم و کنار میذاریم.
خمیر استراحت داده رو به ۶ قسمت مساوی تقسیم می کنیم چونه اول رو آرد پاشی کرده و به شکل یوفکای ضخیم باز می کنیم روش رو روغن مالی کرده به شکل پاکت تا می کنیم. چونه دوم رو هم به همین شکل باز می کنیم و روغن مالی می کنیم وسطش خمیر رو که تا کردیم قرار می دیم و به همین شکل مثل پاکت تاش می کنیم. چونه سوم رو هم باز کرده، روغن مالی کرده و ۲ چونه بسته رو وسطش می ذاریم و تا می کنیم. سه تا چونه رو یکی کرده و کنار می ذاریم. سپس ۳ تا چونه دیگه رو هم به همین شکل آماده می کنیم روشو می‌بندیم و نیم ساعت بهشون استراحت می دیم.
اول خمیری رو که سه تایی تا کردیم زیر و روش کمی آرد می پاشیم بعد با کمک وردنه به اندازه سینی باز کرده و داخل سینی فری که کاغذ روغنی توش پهن کردیم، می ذاریم. سپس روش سیب زمینی های تفت داده شده رو می‌ریزیم بعد خمیر دومی رو که سه لایه تا کردیم به همین شکل باز می کنیم و روی مواد سیب زمینی مون قرار داده و می بندیم. کناره هاشو با دستمون میبندیم و روش از مخلوط تخم مرغ می‌مالیم در نهایت روش رو با چنگال سوراخ هایی ایجاد می کنیم و در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه تا زمانی که سرخ بشه می‌پزیم بعد برش زده و سرو می کنیم.
نوش جان🥔💗💟

💥نکته👇🏻
برای روش یک عدد تخم مرغ کامل و یک قاشق مرباخوری روغن مایع

طرز تهیه بورک رولی سیب زمینی (روش 2)

طرز تهیه بورک رولی سیب زمینی (روش 2)

🥔مواد لازم👇🏻
۳ عدد خمیر یوفکا
۴ عدد سیب زمینی
۱ عدد پیاز
۱ عدد فلفل قرمز
۳_۴ ق غ روغن مایع
۱ ق چ نمک
۱ ق چ فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، نعنا خشک

🥔برای سس👇🏻
۲ ق غ آرد
نصف استکان روغن مایع
۱ استکان آب
۲ ق غ سرکه

🥔طرز تهیه👇🏻
ابتدا مواد داخلش رو آماده می‌کنیم پیاز و فلفل رو کوچیک خرد می کنیم. سیب زمینی ها رو رنده می کنیم. داخل یک تابه روغن مایع ریخته ابتدا پیاز ها سپس فلفل ها رو اضافه کرده و تفت می دیم سیب زمینی های رنده شده رو هم اضافه کرده و خوب تفت می دیم بعد نمک و ادویه ها رو اضافه کرده و یکم دیگه هم می‌زنیم سپس موادمون رو کنار میذاریم تا خنک بشه.
سس رو آماده می کنیم داخل یک کاسه مناسبی ابتدا آرد سپس آب، روغن مایع و سرکه رو اضافه کرده و تا وقتی صاف و یکدست بشه هم می زنیم. خمیر یوفکا رو باز می کنیم از سس به همه جاش تا جایی که برسه می مالیم سپس یوفکای دیگه رو روی اون قرار می دیم اونم به همین شکل سس مالی می کنیم سپس لایه آخر یوفکا رو روش قرار می دیم و سس مالی می‌کنیم سپس مواد سیب زمینی رو به صورت یکنواخت همه جاش ریخته و پخش می کنیم. بعد از قسمت گوشه هاش شروع می کنیم به شکل رول می پیچیم. یوفکای رول شده رو به ضخامت یک انگشت برش زده و داخل سینی می چینیم و روشون یه زرده تخم مرغ می‌مالیم و توی فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت تقریباً ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در حد متوسط می پزیم.
نوش جان🥔🙈❤🌟

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه بورک سیب زمینی

  1. نیکتا

    خوشمزست بی شک

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)