رضیم
شماره دستور پخت: 348
رضیم
طرز تهیه خورشت آلو مسما

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت آلو مسما

 

متن ویدئو طرز تهیه خورشت آلو مسما

سلام خوش اومدین، شیدا هستم با آموزش آلو مسما یک خورشت خوشمزه و خاص و مجلسی، مواد لازم آلوی خشک شده دویست گرم، مرغ به میزان لازم، پیاز خورد شده هشتصد گرم، رب گوجه شش قاشق غذاخوری دارچین، فلفل، نمک، زردچوبه ، شکر به میزان لازم، روغن، آب، آبلیمو به میزان لازم، ابتدا پیازها را خورد می‌کنیم برای این غذا ما به پیاز فراوون نیاز داریم، پیازمون هرچقدر بیشتر بشه غذامون خوشمزه تره، توی تابه کمی‌روغن می‌ریزیم، وقتی که روغنمون داغ شد پیازها را بهش اضافه می‌کنیم کمی‌بعد پیازها را هم می‌زنیم  تا خوب تفت بخورن و نرم بشن، پیاز خواص زیادی داره، و در درمان بیماری‌های مختلف موثره، خاصیت ضد سرطانی داره، برای سلامت قلب مفیده و قند خون رو پایین میاره، پیاز به هضم غذامون کمک می‌کنه و خاصیت ضد باکتریایی هم داره، توصیه می‌کنم که پیاز را به صورت خام هم در کنار غذاهاتون میل کنید.

پیازهامون را هر چند دقیقه هم می‌زنیم تا نسوزن، وقتی که پیازهامون کاراملی شدن، زردچوبه را اضافه می‌کنیم خوب هم می‌زنیم تا به خورد پیازهامون بره، یادتون باشه فراوونی پیاز توی این غذا خیلی مهمه، اگه از پیاز تازه استفاده کنید طعم غذاتون حوشمزه تر هم می‌شه.  هر چند دقیقه پیازها را هم می‌زنیم تا جایی که طلایی رنگ بشن، وقتی پیازهامون طلایی شد کنار تابه نگه می‌داریم کمی‌روغن اضافه می‌کنیم و مرغ‌هامون رو توی تابه قرار می‌دیم. تا مرغ‌هامون تفت بخورن، آلوخشک‌هایی که از قبل خیس دادیم وشستیم رو به موادمون اضافه می‌کنیم وتفتشون می‌دیم.

خورشت آلومسما علاوه براین که یک خورشت خوشمزه و مجلسیه، به واسطه موادی که برای پختش استفاده شده خواص فوق العاده ای هم داره، باید بدونید که آلو خشک که ما تو این غذا ازش استفاده کردیم، یک میوه مغزیه و در برابر مشکلات گوارشی یبوست و بیماری‌های قلبی عروقی و خیلی از بیماری‌ها و امراض دیگه از بدنمون محافظت می‌کنه. حواستون باشه برای خوش طعم تر شدن خورشت باید همه قسمت‌های مرغ رو تفت بدین. وقتی مرغ‌ها یک کم طلایی شدن رب را هم اضافه می‌کنید رب رو تفت می‌دیم تا رنگش دربیاد و خامیش از بین بره. تفت دادن رب باعث می‌شه که در آخر، خورشتمون خوش رنگ تر بشه. ادویه‌ها و شکر را هم در همین مرحله اضافه می‌کنیم و با مواد تفت می‌دیم.

این غذا باید طعم ملسی داشته باشه، مقدار اضافه کردن شکل بستگی به خودتون داره که دوست دارین غذاتون شیرین تر باشه یا نه، موادمون که خورد تفت خورد و روغن پس داد توی قابلمه مورد نظر می‌ریزیم و آب جوشیده را بهش اضافه می‌کنیم توجه کنید که آب حتما باید جوشیده بشه تا طعم غذا عوض نشه. آب رو طوری اضافه کنید که غذاتون آبکی و رقیق نباشه چون این غذا کم آب و غلیظ باید سرو بشه، آب اضافی غذا رو بدمزه می‌کنه.

حدود نیم ساعت زمان می‌بره تا غذامون خوب جا بیفته، ده دقیقه آخر کمی‌آبلیمو اضافه می‌کنیم درب قابلمه را نمی‌گذاریم تا خورشتمون روغن پس بده، خورشت آلو مسما یکی از خورشت‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانیه، و طعم فوق العاده ای داره، پیشنهاد می‌کنم حتما امتحانش کنید. ممنونم که در کنار من بودید، لطفا بقیه ویدیوها را هم ببینید با سابسکرایب کردن کانالمون از ما حمایت کنید و با روشن کردن زنگوله از ویدیوهای جدید ما با خبر باشین ،مرسی از نگاه‌های قشنگتون با ایزی کوک آشپزی آسون می‌شه.  

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه خورشت آلو مسما

  1. خرم گل

    به به عطرش تا اینجا اومد🥰👍🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی