رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت انار (ناردون)

متن ویدئو طرز تهیه خورشت انار (ناردون)

آقا به به، امروز میخوایم با همدیگه، یه خورشت درست کنیم، ترکیبای خورشت را فقط داشته باش، آب انار، رب انار، انار دون شده، دیگه برو تا تهش، خود شب چله است. ناردون میخوایم امروز با هم درست کنیم که یه غذای اصیل ایرانیه، خطه شمال، فوق العاده درجه یک و عالی، مخصوصا واسه شب چله، با من باش که پیشاپیش هم یلداتون مبارک، این غذا رو بهت یاد بدم تا آخر این ویدیو با من باش.

بریم سراغ مواد اولیه که مقدار دقیقش را هم خواستید داخل دیسکریپشن هست یادتون باشه که با لایک و کامنت و سابسکرایب از من حمایت کنید این لطفتون رو از من دریغ نکنید. مواد اولیه. این جا من مرغ دارم از ترکیب رون و سینه دارم استفاده میکنم، آب، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، آب انار تازه اگه حتما خودتون آب انار را بگیرید که فوق العاده است، رنگش رو ببین، اصلا دیوونه می‌کنه آدم رو، رب، پیازهای خلال شده، به همراه انار و پیازهایی که خیلی ریز خورد شده به همراه رب انار، این روغن هم که داره، این غذا یک حالت دوپیازه داره، امروز میخوایم با هم درست کنیم که طعمش رو درجه یک می‌کنه بریم تو کارش، اول از هرچیزی، مرغامون رو مزه دار می‌کنیم، با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه، من چون دارم نسخه اصلیش رو درست می‌کنم از زردچوبه استفاده می‌کنم، شما اگه توی خونه می‌خواین خیلی طعم بهتری داشته باشید اول می‌تونید روش زعفرون هم اضافه کنید که عطر و طعمش رو خیلی بهتر می‌کنه، این رو تقریبا یه یک ساعت می‌گذارید می‌مونه، که قشنگ این مرغ‌ها طعم بگیره، این از نمکش، خوب خوب این رو قشنگ بگذارید یه یک ساعت بمونه بعد می‌ریم تو کارش.

این پیازهایی که از قبل ریز خورد کردیم یا رنده کردیم، من با رنده درشت رنده کردم تفتشون می‌دیم و یواش یواش دیگه شروع کنیم مایه ناردون رو درستش کنیم. یک مرغ هم هست، مرغ دو پیازه، اون هم فوق العاده است طعمش، حالا اون رو هم در آینده بهتون یاد میدم از اون مرغاست که مهمونی‌ها را منفجر می‌کنه، یعنی یه چیز خاص خیلی باحالیه، یک خورده نمک بهش اضافه می‌کنیم، به پیازمون، خیلی کم چون نمک به مرغمون هم زدیم، یک خورده هم که رنگش عوض شد، فلفل زردچوبه بهش می‌زنیم چون فلفل زردچوبه به مرغمون هم زدیم بعد دیگه ادامه کار، خوب دوستان، حواستون به آب انارتون باشه، اگه آب انارتون طعمش یک خورده ملس طوره که هیچی نمی‌خواد اگه از آب انار ترش دارید استفاده می‌کنید، رب انارتون هم ترشه، یک کوچولو شکر بهش اضافه کنید که یک حالت ترش و شیرین پیدا کنه، خورشتتون خیلی خوشمزه تر میشه.

باز هم بستگی به سلیقه داره، ذائقه‌ها متفاوته، رب انار هم همینطور، رب انار هم یک سری رب انار‌ها هست خیلی ترشه، اگه اونجوری بود یک قاشق کوچولو چایخوری سرخالی بهش شکر اضافه کنید که اون مزه ترش و شیرین که توی خورشت ناردون داشته باشید فوق العاده می‌شه، دهن خودم آب افتاد، بریم ادامه کار، خوب این پیاز را که رنده می‌کنیم کلا تو خورشت‌ها لعاب خورشت را خیلی بهتر می‌کنه. اینم یک نکته کنکوریه، یک کوچولو هم زردچوبه می‌زنم، خوب حالا وقتشه که اون دو تا رب‌ها را اضافه کنیم، اول رب گوجه فرنگی رو بهش اضافه می‌کنم، یه تفت بدین یه خورده بوی خامیش گرفته بشه، به به تازه داره این عطرها آزاد میشه، بعدش هم نوبت رب اناره، اینم از رب انار، خوب این دیگه مایه اش آماده است، حالا اون مرغایی که مزه دار کرده بودیم مرغ‌ها را میاریم داخل قابلمه مون، به به یک خورده از این رب‌ها قشنگ، بزنیم به این مرغ‌ها که مزه دار بشن.

دو تا تیکه سینه هم داشتیم مرغ‌ها را در حدی که رنگشون عوض بشه، نمی‌خواد مرغ سرخ کرده درست کنید، خوب مرغ‌ها همین جور که نگاه می‌کنید تغییر رنگ رو دادند الان موقعشه که این آب انار جادویی رو بهش اضافه کنید، به به. فقط مرغ رو داشته باش، مرغ با آب انار می‌پزه، به به، واقعا شمالی‌ها استاد طعم و مزه هستند. خوب یک کوچولو هم بهش آب اضافه می‌کنم تا روی این مرغ‌ها رو بگیره. نگاه کنید خوبه، درش را می‌گذاریم میره واسه خودش بپزه.

خوب ناردونمون که رفت برای خودش بپزه، بریم سراغ اون پیاز داغ دومیه، ببینید صفر تا صد دستور پیاز داغ خوشگل بازاری رو توی کانال هست، برید ویدیوش را ببینید حتما به دردتون می‌خوره، می‌خوام یک پیاز داغ درست کنم، انارش را هم آخر سر با همین پیازه یه تفت کوچولو می‌دیم، یک نکته هم بهتون بگم، اگه انارتون سفید یا خیلی روشن بود، یک کوچولو باهاش رب تفت بدین، یک کلک ریز بهش بزنین، که رنگش خوب بشه. این پیازها را زمانی که می‌خواین سرخش بکنید، پیاز خشک خشک باشه، یعنی اون آبش یک خورده گرفته شده باشه، خیلی تو اون طلایی شدنش تاثیر مثبت داره، یک کوچولو هم نمک بهش اضافه کنید، نمک چیکار می‌کنه، نمک قند پیاز رو آزاد می‌کنه باعث می‌شه هم یپازتون سریع تر هم خیلی خوشگل تر سرخ بشه.

الان نگاه کنید پیاز داغ که میگم منظورم این پیاز داغه‌ها، نگاه کنید چه خوشرنگه، بدون این که نه بهش زردچوبه زدم نه چیزی. حالا انار را بهش اضافه می‌کنیم، انار را که اضافه کردیم تقریبا یک یک دقیقه با این پیاز، تفتش بدین، به به، آخه من نمی‌دونم این خورشته یا عین نقاشی می‌مونه خیلی خوشگله. اینم از ناردون، چه اسم خوشگلی داره، الان دیگه آخرای پختشه، مرغش پخته آبش تقریبا غلیظ شده، حالا می‌خوام بهش انار و این پیاز داغ که درست کردیم را اضافه کنیم که دیگه این بره اون تیر خلاص رو بزنه. خوب این پیاز و انار را که اضافه می‌کنیم دیگه تقریبا یک ده دقیقه قل بزنه دیگه قشنگ آماده سروه.

مرغ رو فکرش رو بکن توی این آب انار پخته، وای عجب چیزی. خوب این هم از ناردون ما که حالا من با یک ذره جعفری خورد شده یک ذره دیزاین بهش می‌دم یک خورده از این انارها می‌ریزم روش یک خورشت واقعا شب چله ایه، خوب، این هم از این، امیدوارم که درستش بکنید و لذتش را ببرید، یعنی یه چیزیه که درست کن گل رو زدی، عالیه، پیشاپیش یلداتونم مبارک یاد من هم باشید، همیشه جمعتون جمع باشه، خنده رو لبتون باشه، دور همدیگه بترکونید. یادتون نره که مثل همیشه جاتون اینجاست تا درودی دیگه بدرود.

طرز تهیه خورشت اناردون 

طرز تهیه خورشت اناردون 

مواد لازم:
ران و سینه مرغ ۳ تکه
پیاز ۲ عدد متوسط
نمک،فلفل،زردچوبه،دارچین،پودرسیر،پاپریکا
سیر ۲-۳ حبه
رب انار ملس ۵-۶ قاشق غذاخوری
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
آب انار ۱/۵ لیوان
دانه انار ۱/۵ قاشق غذاخوری
زعفران
طرز تهیه:ابتدا ران و سینه مرغ را با نمک و زعفران مزه دار کنید سپس با مقداری روغن کاملا سرخ کنید و کنار بگذارید،در همان تابه پیازها را خرد و تفت دهید ولی خیلی سرخ نکنید،بنا به سلیقه تون میتونید درشت یا ریز خرد کنید سپس سیر خرد شده یا رنده شده و ادویه ها را اضافه و دوباره تفت میدهیم بعد از آن طبق ویدیو اول رب گوجه را اضافه کنید و تفت دهید تا رب رنگش باز شودسپس رب انار را اضافه کرده و بعد از یه تفت کوچیک آب انار اضافه کنید اگر آب انار نداشتین میتونید از استاک مرغ یا آب معمولی استفاده کنید و در انتها سس دانه های انار را اصافه کنید در رسپی اصلی این خورشت از دانه های انار خشک استفاده شده ولی شما تازه بریزیدم قبوله و همون قدر خوشمزه،سپس وقتی ۵ دقیقه سس روی حرارت بود و به جوش آمد مرغ های سرخ شده را اضافه کنید و درب ظرف را گذاشته و روی خرارت ملایم تا خورشت کاملا جابیفتد,و در آخرسر در کنار کته زعفرانی دودی میل کنید،نوش جان
پ ن: این غذا ترش و شیرینه پس اگر رب انارتون یا آب انارتون ترش بود از مقدار کمی شکر برای طعم سازی استفاده کنید

طرز تهیه خورشت اناردون هیوا 

طرز تهیه خورشت اناردون هیوا 

آخه غذا انقدر ساده و خوشمزههههه😋👌🏻
متاسفانه مرغايي كه الان تو بازار هستن طعم و مزه خوبي ندارن براي همين آدم ترجيح ميده مرغ را به روش هاي متفاوت و نه به تنهايي طبخ كنه خورشت اناردون از اون خورش هاي فوق خوشمزه شماليه كه من عاشقشم اميدوارم شمام درست كنيد و از طعم و عطر بينظيرش لذت ببريد.
خورشت اناردون
مواد لازم:
مرغ ٣ عدد ساق (پ ن را بخونيد)
پياز خلالي(پياز قرمز خوش خوراكتره) ٢ تا متوسط
سير ٣-٤ حبه ريز خورد شده
رب گوجه ١ قاشق غذاخوري پر
رب انار ٣-٤ قاشق غذاخوري
نمك ،فلفل،زردچوبه و زعفران به ميزان لازم
آب انار ٢ ليوان(من نداشتم آب معمولي ريختم)
دانه هاي انار حدودا ٣-٢قاشق غذاخوري(كم و زيادش بستگي به خودتون داره)
روغن براي سرخ كردن
طرز تهيه:
ابتدا مرغ هايي كه مزه دار كرده بوديم را در روغن سرخ كرده (اين كار باعث ميشه مرغ در خورشت از هم متلاشي نشه)و كنار ميزاريم بعد در همان روغن پياز خلالي را سرخ كرده و بعد سير خورد شده را اضافه ميكنيم در اينجا بعد از سبك شدن مقداري زردچوبه و فلفل قرمز اضافه ميكنيم تا سرخ بشن فقط حواستون باشه كه پيازها كاراملي بشه و اصلا چيبسي نشه بعد از اون رب گوجه را به پيازها اضافه كرده و تفت ميديم تا رنگ باز كنه و بعد رب انار را اضافه كرده و همه مواد را با هم روي شعله( ملايم )تفت ميديم و اصلا شعله را زياد نميكنيم وگرنه رب انار ته ميگيره و ميسوزه و بعد بهش مقداري آب اضافه ميكنيم حدودا ٢-٣ ليوان دسته دار(در دستور اصلي به جاي آب معمولي از آب انار استفاده ميشه)و بعد ميزاريم تا به جوش بياد وقتي به جوش اومد بهش مرغ ها رو اضافه كرده و ميزاريم روي شعله ملايم تا خورشت جا بيفته و در يه رب آخر دونه هاي انار را بهش اضافه ميكنيم و در ظرف را به هيچ وجه نميزاريم وگرنه دانه هاي انار سفيد ميشن و ظاهر زيبايي ندارن و بعد از پخت كامل سرو ميكنيم
پ ن:مناسبترين قسمت براي اين خورشت ران و ساق مرغ هست به علت چربي كه داره،من مرغ را از شب قبل در مخلوطي از (پياز خلالي-سير-زعفران-پودر سير-پاپريكا-پودر تخم گشنيز-فلفل تازه آسياب شده-روغن زيتون مرينيت كردم) اينطوري وقتي تو خورشت استفاده ميكنيد بوي زهم نميده و طعمش هم عالي ميشه.
پ ن: عكس مال ناهار ديروزه😊

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه خورشت انار (ناردون)

  1. نازآفرید

    نوش جان معلومه خیلی خوشمزست 😋 😋 🙂

  2. آلب (خریدار محصول)

    مثل همیشه پرفکت🙏🏻😊

  3. جنان (خریدار محصول)

    چقدر لذیذهههه????????????

  4. زرین نرگسه (خریدار محصول)

    چه با سلیقه????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی