رضیم
رضیم
طرز تهیه خورشت غوره مسما

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت غوره مسما

متن ویدئو طرز تهیه خورشت غوره مسما

سلام دوستان و همراهان گرامی‎این بار اومدیم که با هم یک خورشت خوشمزه ای را تجربه کنیم، و اون خورشتی نیست به جز خورشت غوره مسما، با ما همراه باشید.

ما برای درست کردن خورشت غوره مسما نیاز به دو تا پیاز بزرگ داشتیم، من این‌ها را نگینی بزرگ خورد کردم، و الان می‎ریزم تا سرخ بشه، مرغ‌هامون هم چون هر مرغ هر قسمتی از یک مرغ رو می‎تونید انتخاب کنید، من دو تا رون داشتم دوتا رون رو انتخاب کردم، می‎تونید به چهار قسمت تقسیم کنید هر رون رو به دو قسمت و می‎تونید هم اگر برای مهمونی چیزی هستش، به صورت بزرگ و کامل استفاده کنید. من این مرغ‌ها را می‎گذارم داخل تابه تا سرخ بشن. یک طرف مرغمون که یک مقداری رنگش تغییر کرد ما این‌ها را پشت و رو می‎کنیم.

ببینید به همین قدر شد کافیه. همین طور که مرغامون داره سرخ می‎شه، من یک قاشق چایخوری زردچوبه دارم، که به مرغ اضافه می‎کنم. یک کمی‎دیگه هم روغن بریزم. ادویه‌هامون رو هم می‎تونیم به پیازمون اضافه کنیم و هم می‎تونیم به مرغمون اضافه کنیم من ترجیح می‎دم به مرغمون اضافه کنیم که اون بوش رو بتونه بگیره، یک قاشق غذاخوری رب داریم، رب هم اضافه می‎کنیم تا با این همین جور که داره مرغ اون طرفش سرخ بشه، مرغ هم بوی ساری خودش رو از دست بده و مرغمون مزه رب نگیره. یک پیمانه من پیمانه لیوان فرانسوی در نظر گرفتم، یک پیمانه ما غوره داریم، من نصفش را داخل مرغ الان اضافه می‎کنم که با همین یک ذره سرخ بشه نصف دیگش را با پیاز اضافه می‎کنم که یعنی آخر کار باشه.

خوب اجازه می‎دیم یک کمی‎غوره‌هامون ربمون با این مرغمون یک مقدار سرتفت بخورن. ما رب، نصف پیمانه از غوره مون و تمام ادویه‌هامون رو به جز فلفل اضافه کردیم، من یک کمی‎هم فلفل بهش اضافه می‎کنم. فلفل که اضافه می‎کنیم به دلخواهه، اما من حدود یک قاشق چایخوری فلفل بهش اضافه می‎کنم و چون مرغمون داغه و گوشت زمانی که خودش داغه با آب سرد مواجه بشه سفت می‎شه، من به اندازه ای که احساس نیاز می‎کنم که حدود یک لیوان یک مقدار کمتره بهش آب جوش اضافه می‎کنم. خوب آب جوش رو اضافه می‎کنم خیلی کم، سعی کنید اصلا آب جوش زیادی اضافه نکنید. من یک ذره رو مرغ‌ها می‎ریزم که فلفل و نمک بره. خوب این جا من یک پیمانه به اندازه یک پیمانه لیوان فرانسوی، آبغوره دارم که بهش اضافه می‎کنم. یک مقداری که پیازهامون سرخ شدند، بخشی از این پیازها را به مرغ اضافه می‎کنم.

به دلیل این که بتونه اون بوی ساری رو بگیره. من الان یک مقدار روغن باید بریزم. ما برای درست کردن خورشت غوره مسما می‎تونیم از بادمجون یا کدو استفاده کنیم، من الان کدو استفاده می‎کنم اما شما اگه خواستید به تعداد نفراتتون، هر نفری یک دونه، یا هر دو نفری یک دونه، اون به خودتون بستگی داره، کدو یا بادمجون استفاده کنید. من به اندازه چهار تا کدو که یک مقدار کمی‎تفتشون دادیم این رو آماده کردم که بعد در انتها که مرغ پخت بهش اضافه کنم اما حالا منتظر موندم تا پیازها هم سرخ بشه، بخشیش رو چون می‎خوام الان به این اندازه که نیاز دارم، کافیه که به مرغ اضافه کنیم، مقداری از پیازها را تقریبا نصفش رو به مرغ اضافه می‎کنم.

دو تا پیاز بزرگ داشتم حدودا یک دونه اش را الان اضافه می‎کنم که اگر احیانا مرغ من بوی ساری داشت اون رو بتونه بگیره، دیگه من با این تابه کاری ندارم، در حال جوشیدنه، دربش را می‎گذارم، و منتظر می‎مونم تا مرغامون بپزه. این پیازمون که می‎بینید در حال وقتی که به این صورت در میاد و کف کوچولویی شما می‎بینید یک قلقل کوچولویی ایجاد  میشه این جا این مرحله ای هست که پیاز شروع می‎کنه به سرخ شدن کامل، من حدودا چهار پنج دقیقه بهش فرصت می‎دم تا این سرخ بشه. بعد نصفی از این غوره را من آماده کرده و تمیز بود، که ریختم داخل مرغمون و نصفیش را به پیاز اضافه می‎کنم. ما پیاز را و غوره را سرتفت می‎دیم. این جا هم غوره تفت می‎خوره و مابقی پیازها شروع می‎کنه به سرخ شدن.

حدودا پنج دقیقه که ما این رو مجددا بعد از اضافه کردن غوره سرخ کردیم کفایت می‎کنه. من کدوها را اضافه می‎کنم که این ترشی غوره‌ها یک طعم قشنگی به کدوها بده. اگر به جای کدو بادمجون بود، اگر مستقیم هم اضافه کردید مشکلی نداره، اگه شما با طعم شیرینی کوچولویی که کدو داره مشکلی ندارید، می‎تونید این رو به غوره اضافه نکنید مستقیم به غذا اضافه کنید. من این رو می‎گذارم طعم می‎گیره و این رو می‎گذارم بپزه.

مرغامون پخته من این کدو و مواد دیگه ای مثل غوره و پیاز رو به خورشت اضافه می‎کنم بلافاصله آماده سرو می‎شن چون کدو زیاد به پختن نیازی نداره، وقتی که یک مقداری سرخش می‎کنی خودش پخته می‎شه و نرم می‎شه. بعد از چهار پنج دقیقه که ما کدو رو به مرغ اضافه کردیم، دیگه اماده سرو می‎شه. خورشت غوره مسمای ما آماده سرو شد، آوردیم خدمتتون، امیدوارم که شما هم راضی باشید. اگر از این ویدیو خوشتون اومد، لطفا کانال رازهای آشپزی به دوستان و آشنایانتون معرفی کنید. هر کجا که هستید بهترین‌ها را براتون آرزو می‎کنم به خدا می‎سپارم، خدا نگهدار.  

طرز تهیه خورشت غوره مسما (مدرن)

طرز تهیه خورشت غوره مسما (مدرن)

مواد لازم:
سینه مرغ ۲ عدد
بادمجان ۴ عدد کوچک
غوره ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل،پاپریکا،زردچوبه
زعفران
خمیر سیر
پیاز ۲ عدد
رب گوجه
رب پاپریکا(اختیاری)
روغن زیتون
طرز تهیه:ابتدا سینه مرغ را از وسط به نیم کنید فقط تا انتها نروید که مرغ دوتکه نشود ،سپس با مقداری نمک طعمدار و ادویه و خمیر سیر و روغن زیتون مرغ ها را مرینیت و در یخچال حداقل ۲ ساعت استراحت دهید،در این فاصله بادمجان ها را پوست بگیرید،گرد گرد کنید و تلخیشون رو با قرار دادن در آب نمک بگیرید،سپس سرخ کرده و کنار بگذارید،در مرحله بعد آماده سازی سس هست ،پیازها را خلالی نازک برش زده و با زردچوبه،فلفل،سیر خرد شده سرخ کنید و بعد مقداری رب گوجه یا اگر داشتین رب پاپریکا اضافه و تفت دهید سپس نصف استکان آب اضافه کنید و اجازه دهید سس مقداری غلیظ شود توجه کنید در این مرحله آب زیاد نمیریزیم ،بعد از این مرحله ،سینه های مرغ را طبق عکس باز کنید مقداری از سس وسط مرغ بریزید و پخش کنید روی سس اسلایس های بادمجان سرخ شده و مقداری غوره بریزید و دوباره مقداری سس و طرف دیگه مرغ را روی مواد آورده و با خلال دندان ببندید تا مواد بیرون نریزد،سپس در مخلوطی از کره،زعفران و روغن مرغ ها را کاملا سرخ کنید،در این فاصله باقیمانده سس را با مقدار بیشتری (آب و زعفران) ترکیب کنید و دو عدد بادمجان سرخ شده را هم طبق عکس اضافه کنید (اصافه کردن بادمجان اختیاریه چون وسط مرغ ها بادمجان داره)و سپس مرغ های سرخ را اضافه کنید و روی شعله ملایم تا غذا کاملا جا بیافتد.

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه خورشت غوره مسما

  1. حمیدرضا

    بهههه بهههه عالیه 🙏🏻 🙂 🤩

  2. الین

    عالیه این طرز تهیه👌🏻😉😋

  3. شادی

    به به چه خوشمزه بنظر میاد????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی