رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش كدو حلوایی

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت كدو حلوایی

متن ویدئو طرز تهیه خورشت كدو حلوایی

سلام دوستان و همراهان گرامی‌این بار اومدیم که با هم خورشت کدو حلوایی رو بپزیم. سلام همراهان گرانقدر لطفا با ما همراه باشید. مقداری روغن من داخل تابه ام ریختم زیرش را که روشن کردم، تا این روغن داغ بشه و بریم با همدیگه بقیه مراحل را انجام بدیم، مقداری پیاز را من از قبل خلال کردم، به صورت خلالی این یکی را من انجام می‌دم که دوستانمون ببینن. که حدودا پنج تا پیاز را ما این جا خورد کردیم و می‌خوایم این‌ها را سرتفت بدیم و سبک بشه.

خوب ما تا وقتی که این کدوها را باید به قطعاتی که نیاز داریم تقسیم کنیم اندازه قطعات دلبخواهیه یعنی به اندازه ای که شما تمایل داشته باشید این‌ها را تقسیم کنید اون به خودتون بستگی داره، یعنی مربع خلال هرچی که دوست دارید چون خیلی قاعده خاصی نداره و به خودتون بستگی داره، من تا وقتی این تخمه‌هاش را درمیارم و کنار می‌گذارم و یک کارش را انجام می‌دم. خوب ما روی این‌ها را پوست می‌گیریم پوستشون را می‌گیریم چون هرچی پوستش ضخیم تر باشه…

من خودم تمایل دارم به این که حالا شاید دوستان به صورت مربع، این‌ها ریز کنند، من متمایل هستم که این را مربع ریز نکنم، به صورت خلال ریز کنم، برای خلال کردنش به هر اندازه ای که مشخص می‌کنیم می‌تونیم این رو خلالش کنیم، این‌ها را همین جور به طور کامل پوست می‌گیریم به اندازه ای که نیاز داریم، ما الان برای این حدود سیصد چهارصد گرم فکر می‌کنم نیاز داشته باشیم به خاطر تعدادی که مد نظرمون هست.

تا نیم کیلو. ما این‌ها را به قطعات این طوری تقسیم می‌کنیم که موقعی که میخوایم سرخش کنیم وا نره. چون کدو حلوایی خیلی زود پخته می‌شه. وقتی که پیازها سبک شدند یعنی به این حد رسیدند یک قاشق غذاخوری زردچوبه دو قاشق غذاخوری سرپر رب اضافه می‌کنم و این‌هارا سرتفت می‌دم. تا زمانی که رب ما رنگش را به روغن پس بده. یک دوم قاشق چایخوری فلفل سیاه، دو قاشق چایخوری هم نمک اضافه می‌کنم.

من تیکه‌های مرغ را می‌گذارم داخل تابه. شش حبه سیر داریم که این شش تا را به هر روشی که دوست داشته باشید با سیر خورد کن یا هرچیز دیگه خورد کنید و داخل ماهیتابه تون بریزید. خوب پشت و روی مرغ‌ها باید حدود دو دقیقه یک سرتفت بخوره با اون مواد پیاز و رب و بهش آب جوش اضافه کنید. این کار را به این دلیل انجام می‌دیم که مرغ یکی طعم بهتری به خودش بگیره یکی دیگه این که یک مقداری روش سفت می‌شه و از باز شدن و تیکه تیکه شدن مرغ در خورشتمون ممانعت به عمل میاره. مرغ‌ها را پشت و رو می‌کنم که طرف دیگه اش هم یک سرتفت بخوره.

الان من بهش آب جوش اضافه می‌کنم. دقت کنید حتما آب جوش، چون اگه آب سرد بریزید مرغ‌هاتون سفت می‌شه. چرا چون که داغه، این‌ها داغ هستند و باید همون آب داغ بهش اضافه کنیم. اگر مرغ‌هامون سرد بودند حتما آب سرد باید اضافه می‌کردیم. کافیه فکر کنم، کافیه بله، اول شعله را زیاد کنید بگذارید که بجوشه وقتی که قل قل کرد به اصطلاح خودمون دربش را می‌گذاریم و شعله را کم می‌کنیم تا به دل مرغامون بپزه. حدود چهل دقیقه زمان می‌بره تا مرغ‌ها آماده بشه. کدوها را می‌ریزیم تا سرخ بشه، چون کدوها زود می‌پزه ما وقتی که سرخش کردیم بعد مرغ که پخت بهش اضافه می‌کنیم حالا یه چند دقیقه این را تفت می‌دیم، این غذای ما برای حدود هشت نفر هست.

ما آلوهایی که قبلا خیس کردیم را بهش اضافه می‌کنیم که حدود بیست تا آلو داشتیم این جا، آبلیمو چهار قاشق غذاخوری، شکر، دو قاشق غذاخوری. زعفران هم بهش اضافه می‌کنیم یک مقداری که بعد مرغامون رو می‌گذاریم که این‌ها با هم هم مزه بشن، مرغ‌هایی که گذاشته بودیم با هم بپزه الان بهش اضافه می‌کنیم. این سس را هم اضافه می‌کنیم طعمشون با هم یکی بشه، حرارت را کم می‌کنیم دربش را می‌گذاریم تا حدود بیست دقیقه مواد به خورد هم بره و خوش طعم بشه. دوستان و همراهان عزیزم، امیدوارم که شما هم با پختن و خوردن این خورشت بسیار خوشمزه لذت ببرید.

دوستان عزیز اگه از این ویدیو خوشتون اومد رازهای آشپزی رو لطفا سابسکرایب کنید لایک و کامنت هم فراموشتون نشه، در ضمن به پیج اینستاگراممون هم سر بزنید. در پایان چند تا ویدیو به شما پیشنهاد می‌شه لطفا اونا را هم مشاهده بفرمایید تا دیدار بعدی خدا نگهدار.  

طرز تهیه خورشت كدو حلوایی هیوا

طرز تهیه خورشت كدو حلوایی هیوا

گوشت گوسفندي ٣٠٠ گرم
كدوحلوايي ٢٠٠ گرم
آلو خورشتي ١٠٠ گرم
زعفران مقدار لازم
نمك و فلفل و زردچوبه و دارچين مقدار لازم
پياز ١ عدد
سير ١ حبه
شكر ١ قاشق مرباخوري
كره مقداري
طرز تهیه :ابتدا کدو را بشویید و پوست بکنید و به صورت مكعب هاي متوسط خرد کنید و در مقداري كره تفت بديد و بزاريد كنار، بعد پياز را ریز خرد كنيد و در روغن سرخ کنید تا کمی طلایی رنگ شود بعد بهش گوشت و نمك و فلفل و زردچوبه و بعد از سرخ شدن كامل بهش مقداري آبجوش اضافه كرده و ميزاريم گوشت ها بپزه وقتي كه كاملا پخت بهش کدوهاي تفت خرده را اضافه ميكنيم و بعد از آن آلوها را كه خوب شستيم و نیم ساعت در آب خيسانديم را به مخلوط خورشتمون اضافه ميكنيم در اين مرخله شكر را هم با مقداري آب خورشت حل كرده و با زعفران غليظ مخلوط كرده و ميريزيم روي خورشت و احازه ميديم كاملا جا بيفته..و در كنار برنج زعفراني نوش جان ميكنيم
طعم شكر در كنار آلو طعم ملسي به خورشت ميده كه خيلي خوشاينده.درست كنيد و لذت ببريد..
اضافه كردن رب گوجه كاملا اختياري هست من خودم اضافه نكردم.

طرز تهیه خورشت كدو حلوایی با مرغ زعفرانی هیوا

طرز تهیه خورشت كدو حلوایی با مرغ زعفرانی هیوا

مواد لازم :

مواد لازم ورشت كدو حلوایی با مرغ زعفرانی
فیله یا سینه مرغ ۱ عدد 
پباز ۱ عدد
آلو خورشتی چند عدد
کدو حلوایی چند تیکه
نمک و فلفل و زردچوبه  بمیزان لازم
زعفران دم کرده نصف فنجان
دارچین  مقداری
 آبغوره ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:ابتدا کدو حلوایی را شسته و پوست کنده سپس به قطعات دلخواه برش داده و در تابه ای انرا در حد طلایی شدن سرخ میکنیم و کنار می گذاریم،در حین سرخ شدن میتونید مقداری زعفران هم اضافه کنید، درقابلمه ای روغن را داغ کرده و تکه های مرغ را سرخ میکنیم سپس به مرغها پیاز را اضافه کرده و میگذاریم باهم تفت کوچکی بخورد تاپیازها سبک شود وبعد زردچوبه و نمک و فلفل و چوب دارچین را اضافه کرده و بمدت یک دقیقه تفت میدهیم،آلوها را که از قبل شسته ایم را بهمراه آب به مرغ اضافه میکنیم و درب قابلمه راگذاشته وحرارت را متوسط کرده تا خورشت جابیفتد نیم ساعت به انتهای پخت کدو ها را به اضافه زعفران غلیظ و آبغوره اضافه کرده و درب را بسته تا طعم کدو ومرغ باهم مخلوط شود.این خورشت طعم ترش وشیرین دارد وبسیار لذیذ می باشد حتما امتحان کنید
پ ن:
بچه ها من معمولا میزارم خورشتمون خیلی جا بیفته و مزه ها خیلی خوب به خرد هم بره برای همین آب خورشتم یخورده کم شده ولی این چیزی از ارزش های این خورشت خوشمزه کم نمیکنه😅.

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه خورش كدو حلوایی

  1. زرگیس

    چقدر خوشمزه و عالی شده🙏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی