رضیم
رضیم
طرز تهیه زیره پلو کرمانی

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه زیره پلو کرمانی

متن ویدئو طرز تهیه زیره پلو کرمانی

سلام دوستان و همراهان گرامی، امروز اومدیم مهمون خونه‎هاتون بشیم، با روش پختن زیره پلوی کرمانی، لطفا با ما همراه باشید، برای درست کردن زیره پلوی کرمانی، آب برنج رو گذاشتم تا جوش اومده برنج رو می‎ریزم داخلش تا صاف کنم. زیره پلو را می‎تونیم به صورت دمی‎هم درست کنیم، الان این را می‎گذاریم تا بجوشه، و آبکشش کنیم، یه دونه سینه مرغ را داریم، سینه مرغ را به پیاز اضافه می‎کنیم و با همدیگه مخلوط می‎کنیم، یک چوب دارچین داریم، چوب دارچینمون را اضافه می‎کنیم، یک قاشق چایخوری نمک می‎ریزیم، و یک قاشق چایخوری فلفل سیاه، این‎ها را با هم مخلوط می‎کنیم، خیلی کم زعفران اضافه می‎کنیم به هیچ عنوان آب اضافه نمی‎کنیم، به شعله کوچیک منتقل می‎کنیم، زیرش رو کم می‎کنیم و می‎گذاریم به مدت یک ربع با همین آب خودش پخته بشه.

برنجمون رو آبکش کردیم، مقداری روغن ته قابلممون می‎ریزیم، من می‎خوام از ته دیگ نون استفاده کنم، نون رو ته ظرفمون می‎گذاریم یک کم برنج ته قابلمه می‎ریزیم، زیره‎ها را نیم ساعت خیس کردم، بعد صاف کردم و از صافی گذراندم ریختم داخل پارچه نخی تا هم زیره‎ها نرم بشن و وقتی که ما می‎خوایم این‎ها را بخوریم، زیر دندونمون نیان، لابه لای برنجمون می‎ریزیم. به ازای هر یک پیمانه برنج، یک قاشق غذاخوری زیره استفاده می‎کنیم زیره کامل.

حدود دو سه قاشق روغن زرد، بالای برنجمون می‎ریزیم و در قابلمه رو می‎گذاریم منتظر می‎مونیم تا بخار کنه، وقتی بخار کرد دم کنی را روش می‎گذاریم، همون طور که می‎بینید اون زمان مشخص گذشت و مرغ‎هامون آماده شد ما به اندازه بیست گرم کشمش داشتیم، کشمش‎ها را تو آب خیس کرده بودیم، می‎ریزم داخل روغن، و پنج عدد هم گردو داریم، گردو‎ها را هم داخل روغن می‎ریزم، زیر خورشتمون رو خاموش می‎کنیم، درب رو می‎گذاریم که با حرارت خودشون جا بیفتند همون طور که مشاهده می‎کنید برنجمون بخار کرده دمکنیش را می‎گذاریم زیرش را کم می‎کنیم وبه مدت سی دقیقه منتظر می‎مونیم تا برنجمون دم بکشه برای سرو حتما در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. با ما همراه باشید.

دوستان عزیز، زیره پلوی ما آماده شده میایم که با همدیگه سروش کنیم. دوستان عزیز این هم از زیره پلوی کرمانی ما آماده سرو شدآوردیم خدمتتون امیدوارم که شما هم از این غذا خوشتون بیاد، اگر از این ویدیو راضی بودید لطفا کانال رازهای آشپزی را سابسکرایب کنید، لایک و کامنت هم فراموشتون نشه، خوشحال می‎شیم در کانال رازهای شیرینی پزی همراهمون باشین، بهترین‎ها را براتون آرزو می‎کنم و به خدا میسپارمتون. خداحافظ.

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه زیره پلو کرمانی

  1. نینا

    من هروقت سایت شمارو میبینم گشنه ام میشه :)))😊😍😍

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی