رضیم
شماره دستور پخت: 11811
رضیم
طرز تهیه امگشت پلو

موارد لازم + طرز تهیه

این برنج نوعی برنج مخلوط است که با ماهی تن، سبزیجات معطر و کشمش مخلوط و سرو می شود. این غذا یک غذای خوزستانی با طعم و عطر بی نظیر است. در این غذا، استفاده از تن ماهی علاوه بر طعم ماهی، سریعتر و راحت تر از ماهی می باشد و می توان آن را به سادگی و بدون ترس از تیغ ماهی خورد. مخلفات را می توان با برنج ترکیب کرد و یا جداگانه ریخت که بسته به ذائقه هر فرد می توان آن را به صورتهای مختلف سرو کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۱ عدد بزرگ

سیر ۵ حبه

نمک و فلفل به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

شنبلیله خرد شده ۱۰۰ گرم

گشنیز خرد شده ۱۰۰ گرم

تن ماهی ۱ عدد

کشمش پلویی ۱ فنجان

برنج ۴ پیمانه

 

دستور پخت امگشت پلو

مرحله اول

در وهله ی اول برای پختن امگشت پلوی مجلسی، برنج را می شوییم و به مدت یک ساعت در آب و نمک خیس می نماییم. در نهایت در قابلمه آب ریخته و روی اجاق گاز می گذاریم تا بجوشد. آبی که برنج را با آن خیس کرده ایم دور می اندازیم.

مرحله دوم

در این مرحله درون آب جوش به مقدار نیاز برنج و اندکی نمک می افزاییم تا نیم پز گردد. بعد از نیم پز شدن برنج، آن را درون آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم. مقداری پیاز را تمیز کرده و پوست می گیریم و به صورت ورقه های کوچک یا خلال های کوچک خرد می نماییم. یک تابه برمیداریم.

مرحله سوم

مقدار اندکی روغن در آن ریخته و روی حرارت می گذاریم تا داغ گردد. پیازها را به تابه می افزاییم و تا وقتی که طلایی و سبک شوند تفت می دهیم. پوست سیر را گرفته و رنده می کنیم و به پیازهای سرخ شده می افزاییم.

مرحله چهارم

سپس خوب تفت می دهیم تا بوی سیر گرفته شود. به آن مقداری فلفل، نمک و زردچوبه می افزاییم و اندکی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. سپس گشنیز و شنبلیله خرد شده را می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا می گذاریم روی حرارت بماند تا خوب سرخ شود و رنگ آن عوض شود. تن ماهی را با کمی آب در یک قابلمه کوچک قرار می دهیم تا به مدت 20 دقیقه بجوشد. سپس در قوطی را باز نموده و هنگامی که سبزی خوب سرخ شد به مواد می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه ئس از تفت دادن مواد، کشمش شسته و آبکش شده را به مواد می افزاییم و اندکی تفت داده و از روی حرارت برمی داریم. کف یک قابلمه کمی روغن می ریزیم و با ته دیگ کف قابلمه مورد نظر را می پوشانیم.

مرحله هفتم

در مرحله ی آخر یک لایه برنج آبکش شده و یک لایه سبزی و ماهی تن می گذاریم. این کار را تکرار می کنیم تا مواد و برنج تمام شود. سپس قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم می گذاریم تا برنج 45 دقیقه دم بکشد و غذا آماده گردد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه امگشت پلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی