رضیم
رضیم
طرز تهیه اشترودل گوشت

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای بین‌المللی اشترودل گوشت است؛ این غذای خوشمزه را می‌توان با مواد متنوعی تهیه کرد. در ادامه می‌توانید آموزش این آشپزی جدید را در وبسایت رضیم مشاهده کنید.

مواد لازم اشترودل گوشت برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

قارچ ۵۰۰ گرم

پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم

آرد سفید ۴۵۰ گرم

روغن مایع ۱۰۰ گرم

شیر ۱۲۵ میلی لیتر

پیاز ۱ عدد متوسط

تخم مرغ ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

شکر ۱ قاشق سوپخوری

مایه خمیر فوری ۱ قاشق چایخوری

بهبود دهنده ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه اشترودل گوشت

مرحله اول

برای پخت اشترودل گوشت مجلسی ابتدا بایستی خمیر مایه را عمل آورد. به این منظور مایه خمیر فوری، شیر ولرم و شکر را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط می‌کنیم، سپس درب ظرف را بسته و آن را در یک مکان گرم می‌گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ و روغن مایع را با هم ترکیب کرده و یک قاشق چایخوری نمک، خمیر مایه عمل‌آوری شده و بهبود دهنده را به مخلوط تخم مرغ و روغن مایع اضافه کرده، خوب هم می‌زنیم تا یک‌دست شود. پس از آن آرد را دو بار الک می‌کنیم.

مرحله سوم

آرد الک شده را به تدریج به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم. تا جایی ادامه می‌دهیم که خمیر جمع شود. ما به یک خمیر لطیف با چسبندگی خیلی کم نیاز داریم، پس ممکن است نیازی به اضافه کردن تمام آرد نباشد.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر جمع شده را در ظرف مناسبی که از قبل با روغن مایع چرب کرده‌ایم و حجمی دو برابر خمیر دارد، قرار داده و با یک پارچه حوله‌ای ضخیم روی خمیر را می‌پوشانیم؛ ظرف را در یک مکان گرم نگه می‌داریم.

مرحله پنجم

بایستی به خمیر بین 45 دقیقه تا یک ساعت استراحت داد تا حجم آن به دو برابر افزایش یابد. در این فاصله زمانی می‌توان مواد میانی اشترودل را تهیه کرد. برای این کار ابتدا پیازهایی را که نگینی خرد کرده‌اید در یک تابه حاوی روغن تفت دهید.

مرحله ششم

پس از آنکه ظاهر پیاز شیشه‌ای و سبک شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تا جایی تفت دهید که رنگ آن تغییر کند. پس از آن مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، و نمک به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مجددا به مدت یک دقیقه مخلوط را تفت دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله قارچ نگینی خرد شده را به مواد اضافه کرده و تا جایی تفت می‌دهیم که آب آن تبخیر شود. پس از آن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تا جایی تفت دهید که دیگر طعم خامی ندهد.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از آنکه نصف فنجان آب را به مواد اضافه کردید درب تابه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید گوشت چرخ کرده خوب بپزد. پس از آنکه آب موجود در تابه تبخیر شد، ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم. در این مرحله بایستی خمیر را آماده کنیم.

مرحله نهم

اکنون خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را با وردنه باز می‌کنیم به‌طوری که مستطیل‌هایی با طول و عرض 20 در 10 سانتی‌متر و قطر نیم سانتی‌متر به ما بدهد. مقداری از مخلوط گوشت و قارچ را همراه با پنیر پیتزا در وسط خمیر قرار می‌دهیم.

مرحله دهم

در ادامه با استفاده از یک کارد دو طرف خمیر را برش بزنید؛ برش‌ها را به صورت بافت در وسط خمیر جمع کنید. خمیرهای آماده شده را در سینی فر قرار دهید. فر را روشن کرده و بر روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و اجازه دهید که فر کاملا گرم شود.

مرحله یازدهم

اکنون با استفاده از زرده تخم مرغ و کمی سیاه دانه یا کنجد روی خمیرها را رومال کنید و به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا اشترودل‌ها پخته شوند. سپس گریل را روشن کنید و اجازه دهید که روی اشترودل‌ها نیز رنگ بگیرد.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه اشترودل گوشت

  1. ولان

    خیلی مرحله مرحله و خوب نوشته شده، ممنونم ???? ???????? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)