رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک کرفس و مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

خوراک مرغ یکی از غذاهای لذیذی است که عموماً متناسب با هر نوع ذائقه‌ای است. این خوراک دارای انواع مختلفی از جمله خوراک مرغ مکزیکی، خوراک مرغ ساده، خوراک مرغ سبزیجات، خوراک مرغ و کرفس و غیره می‌باشد؛ که توصیه میکنیم طرفداران کرفس و کسانی که تناسب‌اندام برای آنها اهمیت دارد، حتماً مورد آخری یعنی خوراک مرغ و کرفس را امتحان کنند. این خوراک بسیار خوش‌طعم بوده و خوردن آن باعث اضافه وزن نمی شود. برای آشنایی با دستور پخت کامل و گام به گام این خوراک رژیمی و لذیذ تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم خوراک کرفس و مرغ

مرغ ۳ تکه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

زعفران دم کرده به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

کرفس چند شاخه

هویج ۲ عدد

آبلیمو ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خوراک کرفس و مرغ

مرحله اول

برای تهیه یک خوراک رژیمی لذیذ و خاص با کرفس و مرغ نخست، مرغ را به شکلی که می‌خواهید به قطعات کوچک برش دهید، سپس قابلمه مناسبی را برای پخت خوراک انتخاب نمایید.

مرحله دوم

در این زمان گوشت مرغ خرد شده را با آب، رب گوجه فرنگی، پیاز، زعفران و فلفل داخل قابلمه بریزید و روی شعله بگذارید تا مواد داخل قابلمه خوب پخته شوند و در آخر فقط به میزان یک پیمانه آب مرغ در قابلمه بماند.

مرحله سوم

سپس تابه ای برداشته و مقداری کره داخل آن بریزید و روی شعله بگذارید تا آب شود. حالا مرغ را در کره تفت دهید تا لذیذ‌تر شود. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید و خلال کنید.

مرحله چهارم

تابه ای بردارید، کمی روغن اضافه کنید و حرارت دهید تا داغ شود. پیازهای خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. وقتی پیازها نرم و طلایی شدند، کرفس خرد شده را اضافه کنید و همراه پیازها را کمی تفت دهید.

مرحله پنجم

در این زمان یک قاشق رب گوجه فرنگی و کمی فلفل اضافه کنید. بعد از آن یک لیوان آب به آن اضافه نمایید تا کرفس کاملا پخته و نرم شود. البته توصیه ما اینست که در اینجا دو عدد هویج نیز همراه با کرفس خرد شده اضافه کنید.

مرحله ششم

در پایان آب مرغ و کرفس را اضافه نمایید. سپس کمی زعفران و دو قاشق لیموی تازه و مرغ را اضافه کنید. وقتی کمی به جوش آمد، در ظرف مناسبی سرو نمایید. همچنین می توانید مرغ را جداگانه سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک کرفس و مرغ

  1. مهرناز

    سلام بسیار عالی دست درد نکنه😋

  2. کاویش

    عجب رسپی ساده و خوشمزه ای بود 😋 👌🏻 😍 🙏🏻

  3. فرنگیس

    ممنونم از این همه رسپی خوشمزه

  4. دلشاد (خریدار محصول)

    محشره واقعا????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی