رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش کرفس با غوره

موارد لازم + طرز تهیه

خورش کرفس همراه با غوره یکی از خورش های خوشمزه سنتی ایرانی است که در انواع دستور تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کرفس خوشمزه به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کرفس ۵۰۰ گرم

جعفری ۲۰۰ گرم

نعنا ۳۰۰ گرم

سبزی خورش کرفس ۱۰۰ گرم

گوشت گوسفندی یا گوساله ۳۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

لوبیا چیتی پخته شده ۱۰۰ گرم

غوره ۵۰ گرم

آب غوره ۱ قاشق چای خوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

آب لیمو تازه ۱ قاشق غذا خوری

ادویه کاری و گرده لیمو به مقدار لازم

پیاز ۱ عدد

طرز تهیه خورش کرفس با غور

مرحله اول

برای تهیه خورش کرفس، همراه با غوره را بشویید و برگ ها را خرد کنید. ساقه ها را به اندازه انگشت برش می دهیم. سپس تابه ای برداشته و با کمی روغن روی آتش کوچک گرم می کنیم.

مرحله دوم

کرفس خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید سپس کنار بگذارید. بعد سبزی ها را شسته و خرد می کنیم و در تابه با کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. آن را کنار می گذاریم.

طبقه سوم

قابلمه را روی آتش می گذاریم. گوشت را تکه تکه می کنیم، به آن اضافه می کنیم، سپس بهتر است که کمی آب اضافه می کنیم تا خون مغز آن خارج شود، سپس خون آبکی گوشت را به صورت کف از مایه می گیریم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت را آبکش می کنیم. بعد یک تابه دیگر بردارید و آن را با کمی روغن گرم کنید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید و در قابلمه بریزید.

مرحله پنجم

وقتی پیاز روشن و طلایی شد، گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس ادویه کاری، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ رب گوجه فرنگی تغییر کند. کرفس و سبزیجات سرخ شده را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله ششم

دو پیمانه آب در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم را به مدت یک ساعت بپزید. لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را که از شب قبل خیس کرده ایم در قابلمه دیگری می ریزیم و کمی آب اضافه می کنیم تا بپزد. سپس به خورش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پودر لیمو و غوره را اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش بماند تا طعم ها به هم برسند. در ده دقیقه آخر پخت، با اضافه کردن آب لیمو، آبلیمو و نمک، طعم را تنظیم کنید. سپس در بشقاب مناسب با برنج سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه خورش کرفس با غوره

  1. تیمورتاش (خریدار محصول)

    چه سایت قشنگی دارین????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)