رضیم
شماره دستور پخت: 3730
رضیم
طرز تهیه خورش کلم برگ

موارد لازم + طرز تهیه

در ایران خورشهای سنتی متنوعی سرو میشود که یکی از آنها خورش کلم برگ میباشد که بسیار خوش طعم میباشد و از خوردن آن لذت خواهید برد. برای آموزش تهیه این خورش مجلسی با موادی متنوع با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر

سینه یا ران مرغ ۳ تکه

کلم برگ ½ کلم برگ کوچک

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۴ قاشق غذاخوری

هویج ۳ عدد

زعفران دم کرده ½ فنجان

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش کلم برگ

در ابتدا به مانند اکثر خورشها، پیازی را که به صورت خلالی خرد کرده اید، در قابلمه ای مناسب و در روغن داغ تفت داده و سرخ کنیدو وقتی پیازها سرخ شد و سبک شد میتوانید به آن فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید تا پیاز و فلفل و زردچوبه به هم آغشته شوند و سپس تکه های مرغ را به پیاز افزوده و آن را سرخ کنید.

وقتی تکه های مرغ سرخ شدند نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه را اضافه کرده و به خوبی سرخ کنید و تفت دهید تا رب بوی خامی ندهد. بعد از آن کمی آب را دااخل قابلمه ریخته و در قابلمه را بگذارید تا مرغها بپزند.

در هنگامی که مرغها در حال پختن هستند، شما کلم برگ را شسته و آن را به صورت خلالی خرد کنید و سپس در روغن داغ شده کلم برگها را تفت داده و سرخ کنید. در حین تفت دادن کلم برگها، آبلیمو (سه قاشق) و کمی نمک و فلفل را نیز به آنها اضافه کرده و تفت دهید و کلم برگها را پس از تفت از طرف خارج کنید.

حال هویج را که آن را هم به صورت خلالی خرد کرده ایم به همراه روغن در تابه میریزیم و آن را به خوبی تفت میدهیم. در هنگام تفت دادن هویج نمک و زعفراتی را که دم کشیده است و همچنین آبلیمو را به هویج اضافه میکنیم و به خوبی آن را سرخ میکنیم. بعد از سرخ شدن هویج کلم برگها را نیز به آن اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم.

سپس یک لیوان آب به این ترکیب اضافه کرده و میگذاریم تا هویج و کلم برگها به خوبی بپزند.

وقتی هویج و کلم برگ باهم و مرغها هم کاملا پختند، کلم برگ و هویج را در ظرفی بکشید و مرغها را نیز کنار آن بگذارید. و این غذا را به همراه برنج سرو و نوش جان کنید.

نکته 1: میتوانید برای خوشرنگ تر شدن مرغها قبل از اینکه آنها را کنار کلم و هویج بگذارید در کمی کره و زعفران به مدت کمی سرخ کنید.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه خورش کلم برگ

  1. 0904xxxx615

    عالی

  2. حورجهان

    باید خیلی خوشمزه شده باشه، حتما درستش میکنم????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)