رضیم
رضیم
طرز تهیه رولت فطایر گوشت

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که فطایر گوشت یک گونه کیک گوشت به شمار می آید و همچنین یک غذای لاکچری مجلسی است که به ویژه در مهمانی ها تهیه می شود. به علاوه این غذای مجلسی را می توان به شکل لقمه ای برید یا به شکل کاپ کیک درآورد و همچون فینگر فود در جشن های خاص مثل تولد آماده کرد. در این رسپی در مطلب زیر، خمیر اطراف کیک درست شده و مواد تشکیل دهنده مغز آن هم گوشت چرخ کرده می باشد. شما می توانید هر نوع مواد گوشتی و یا گیاهی دیگری را مورد استفاده قرار دهید. شما می توانید فطایر را همچون پیش غذا در کنار غذاهای دیگر یا همانند غذای اصلی با سس های گوناگونی میل نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی رولت فطایر گوشت را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد ۵۰۰ گرم

کره ۵۰ گرم

شیر ۱ پیمانه

نمک ۱ قاشق چایخوری

مایه خمیر فوری ۱ قاشق غذاخوری

آب ولرم به مقدار کافی

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم

فلفل دلمه ای رنگی ½ پیمانه

پیاز ۲ عدد

ذرت شیرین ¼ پیمانه

پنیر گودا ۱ بسته

زرده تخم مرغ برای رومال ۱ عدد

شیر برای رومال ۳ قاشق غذاخوری

کنجد و سیاه دانه به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

پودر پاپریکا و زنجبیل به مقدار کافی

نحوه و دستور درست کردن فطایر گوشت

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن فطایر گوشت مجلسی می بایست در یک کاسه آرد و خمیر مایه و نمک را با همدیگر ترکیب نمایید. بعد از آن شیر ولرم را به بقیه مواد بیفزایید و با هم مخلوط کنید. همچنین در زمان ورز دادن خمیر، کره را نیز که هم دمای محیط شده است را به آرامی به خمیر بیفزایید.

گام دوم

در این مرحله ظرف آب ولرم را برداشته و به آرامی به خمیر بیفزایید تا چسبندگی خود را از دست دهد. در این زمان خمیر را به خوبی ورز دهید. اکنون یک کاسه را روغن زده و خمیر را درون آن قرار دهید و روی آن را یک درپوش گذاشته و در جای گرم به اندازه یک و نیم ساعت استراحت دهید.

گام سوم

در این قسمت پس از آن پف کردن خمیر آن را برداشته و دوباره ورز می دهیم تا پف آن بخوابد و سپس خمیر را به دو نیم تقسیم کنید. اکنون پیاز را شسته و پوست بگیرید و بعد از آن ریز خرد نمایید. در این زمان یک تابه انتخاب کرده و با اندکی روغن روی شعله اجاق قرار دهید.

گام چهارم

حال پیاز ها را داخل روغن داغ بریزید و سرخ کنید تا سبک و طلایی شود. بعد از آن فلفل دلمه ای های رنگی را به شکل نگینی خرد کرده و داخل تابه بریزید و تفت دهید. در ادامه گوشت را داخل تابه بریزید و بار دیگر تفت دهید تا رنگش تغییر کند.

گام پنجم

در این گام کمی ادویه و نمک و فلفل به عنوان چاشنی به گوشت ها بزنید و در نهایت ذرت شیرین را نیز به بقیه مواد بیفزایید. کلیه مواد را دوباره تفت دهید و شعله را خاموش کنید تا مواد سرد شوند. حال خمیر را با ضخامت نیم سانت پهن کنید و داخل قالب فر که از پیش روغن مالی شده است بگذارید.

گام ششم

پس از آن باید مواد گوشتی را روی آن بریزید. بعد از آن ورقه های پنیر گودا را نیز روی مواد گوشتی قرار دهید. نیمه ی دیگر خمیر را نیز روی سطح کار با همان ضخامت پهن کنید. بعد از آن خمیر را روی مواد بگذارید و کناره های آن را به هم بچسبانید.

گام هفتم

در این گام باید روی فطایر را یک پارچه تمیز بگذارید و نیم ساعت کنار قرار دهید. پس از آن با یک کاردک روی خمیر را به هشت بخش مساوی تقسیم نمایید. توجه کنید که کاردک را تا انتها نزنید و تنها روی خمیر را برش بزنید.

گام هشتم

در این مرحله باید در یک کاسه کوچک زرده تخم مرغ و شیر را با هم ترکیب نمایید تا یکدست شود و بعد، از آن روی خمیر با فرچه بمالید. اکنون می بایست هر قسمت را یکی در میان سیاه دانه و کنجد بریزید.

گام نهم

در پایان فر را از پیش به اندازه ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و بگذارید داغ شود. ظرف فطایر را داخل فر بگذارید و به اندازه ۲۵ دقیقه فرصت دهید تا بپزد. بعد از آن نیز به اندازه پنج دقیقه نیز گریل فر را روشن نمایید. زمانی که روی فطایر طلایی و برشته شد، آن را از فر بیرون آورده و در ظرف مناسبی بگذارید و سرو نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه رولت فطایر گوشت

  1. کاوه (خریدار محصول)

    حتما امتحانش میکنم🙂🤩

  2. میشا

    به به دلم رفت براش????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)