رضیم
رضیم
طرز تهیه توپک سیب زمینی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از بهترین و خوشمزه ترین میان وعده ها، توپک سیب زمینی است هم زیبایی و هم طعم بسیارخوبی دارد. مواد وسط توپک می تواند طبق ذائقه ی افراد متفاوت باشد. برای این منظور می توان از مرغ پخته یا گوشت چرخ کرده استفاده نمود. در دستور پخت زیر از دانه های سویا، قارچ و فلفل دلمه ای برای ماده ی میانی استفاده شده است. در صورت تمایل می توانید فقط از سبزیجات استفاده نمایید. توپک سیب زمینی را می توان به عنوان یک میان وعده جذاب در منوی جشن تولد تهیه نموده و با انواع مختلف سس سرو نمود. همچنین برای زیباتر شدن آن می توانید توپک ها را با خلال دندان و گوجه گیلاسی یا زیتون تزئین کنید.

مواد لازم توپک سیب زمینی

تخم مرغ ۱ عدد

سیب زمینی پخته ۲ عدد

قارچ ریز ۵ عدد

فلفل دلمه ای کوچک ۱ عدد

آرد سوخاری به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

آویشن و زردچوبه به مقدار لازم

سویا یا گوشت چرخ کرده به مقدار دلخواه (اختیاری)

پیاز ۱ عدد

پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

دستور پخت توپک سیب زمینی

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن این میان وعده، سیب زمینی ها را شسته و با پوست در قابلمه می چینیم. به مقدار لازم آب اضافه می کنیم و روی آتش می گذاریم تا بپزد. سپس آب آن را خالی کرده و اجازه می دهیم سرد شود.

مرحله دوم

پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و آنها را درون کاسه ای بزرگ رنده می نماییم. نمک و فلفل را به سیب زمینی ها اضافه می کنیم و با دست های چرب ورز می دهیم تا به طور کامل مخلوط گردند. در صورتی که چسبناک بود و شکل نگرفت، مقدار اندکی آرد می افزاییم.

مرحله سوم

سپس به آماده سازی مواد داخلی توپک می پردازیم. دانه های سویا را به مدت 3 ساعت با آب خیس می نماییم. در نهایت آن را آبکش می کنیم و فشار می دهیم تا آب آن خارج گردد. درون ماهیتابه کمی روغن می ریزیم و روی حرارت آن را گرم می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه سویا را در ماهیتابه می ریزیم و تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود. بعد از آن پیاز را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم. سپس آن را خرد می کنیم و به دانه های سویا می افزاییم تا برشته شود. هنگامی که پیازها طلایی شدند، به آن ادویه ها را می افزاییم.

مرحله پنجم

فلفل دلمه ای را می شوییم و به شکل نگینی خرد نموده را به آن می افزاییم و تفت می دهیم. در ادامه قارچ ها را با دقت تمیز کرده و به شکل بسیار کوچک خرد نموده و به ماهیتابه می افزاییم تا به خوبی تفت بخورد. نکته مهم این است که نباید مواد بیش از حد چرب باشند و اگر در صورت لزوم روغن آن را می گیریم.

مرحله ششم

چون قارچ و سویا روغن را جذب می کنند، از همان اول از مقدار اندکی روغن استفاده می نماییم. به اندازه یک گردو، از مخلوط سیب زمینی بر می داریم. درون آن را باز می کنیم و از وسط مواد را به همراه پنیر پیتزا پر کرده و به شکل توپ درمی آوریم.

مرحله هفتم

سپس کاسه ای کوچک بر می داریم و تخم مرغ ها را داخل آن شکسته و مقداری نمک به آن می افزاییم. توپک ها را داخل تخم مرغ غلط می دهیم. در ادامه آن ها را درون آرد سوخاری قرار داده تا کامل آرد سوخاری آن را بپوشاند. سپس یک قابلمه یا تابه گود بر انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

در آخرین مرحله، داخل قابلمه روغن ریخته و منتظر می مانیم تا روی حرارت داغ گردد. توپک ها را داخل روغن سرخ می کنیم. هنگامی که کامل سرخ شدند، توپک ها را در ظرف مناسب سرو می گذاریم. در نهایت توپک ها را با گوجه گیلاسی یا زیتون و خلال دندان تزئین می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه توپک سیب زمینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی