رضیم
شماره دستور پخت: 11844
رضیم
طرز تهیه کیش اسفناج

موارد لازم + طرز تهیه

کیش ها به پای شباهت زیادی دارند و خمیر بعد از تهیه شدن به صورت جداگانه باید پخته شود. در ادامه با مواد موردنظر و مطلوب پر می شود. برای پر کردن کیش اسفناج ازاسفناج خرد شده، پنیر خامه ای، پنیر پیتزا و سس بشامل استفاده می گردد که می توان به عنوان یک غذای سبک یا پیش غذا در مراسم ها و مهمانی ها سرو نمود. این غذا بسیار زیبا و لذیذ است و برای افرادی که اسفناج نمی خورند می تواند مطلوب باشد. همچنین می توان این غذا را با پنیر خامه ای و پنیر پیتزای کمتر درست کرد و برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر

کره به دمای محیط رسیده ۱۱۰ گرم

ماست ۳ قاشق غذا خوری

تخم مرغ ۱ عدد

آرد دو و نیم پیمانه

بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

نمک نصف قاشق چای خوری

مواد داخل کیش

اسفناج خرد شده ۳۰۰ گرم

پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد متوسط

سیر ۳ حبه

شیر ۱ پیمانه

آرد ۲ قاشق غذا خوری

کره ۲۵ گرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

جوز هندی یک چهارم قاشق چای خوری

پنیر پیتزا ۱ پیمانه

دستور پخت کیش اسفناج

مرحله اول

ابتدا ظرف مناسبی برداشته و کره نرم شده، ماست و تخم مرغ را در آن ریخته وهم بزنید. سپس به آن نمک می زنیم.

مرحله دوم

کم کم آرد و بکینگ پودر را افزوده تا وقتی که خمیر نرمی ایجاد شود که به دست نچسبد. خمیر را ورز دهید تا یک توده همگن به دست آید. یک ظرف را انتخاب کرده و کف آن را با روغن چرب کنید.

مرحله سوم

خمیر را داخل کاسه گذاشته و روی آن را با سلفون بپوشانید و یک تا دو ساعت در یخچال قرار می دهیم. سپس، سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را به کمک وردنه پهن کنید.

مرحله چهارم

کف قالب را چرب نموده و خمیر را درون آن بگذارید. اضافه های خمیر را برش بزنید. سطح خمیر را با چنگال سوراخ کنید و دوباره برای سی دقیقه در یخچال بگذارید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

مرحله پنجم

قالب را از یخچال بیرون بیاورید. با استفاده از کاغذ روغنی سطح خمیر را بپوشانید. روی آن حبوبات خام ریخته و برای 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید تا خمیر بپزد.

مرحله ششم

پیاز را خرد کنید. کف یک تابه اندکی روغن زیتون بریزید و روی حرارتبگذارید. پیازها را داخل روغن ریخته و هم بزنید تا سبک و طلایی گردند. در ادامه سیر رنده شده را به پیازها می افزاییم و تف می دهیم تا بو و عطر سیر رها شود.

مرحله هفتم

اسفناج های خرد شده را به تابه افزوده و هم بزنید تا آب آن گرفته شود و اندکی سرخ شود. به آن نمک و فلفل بزنید. سپس پنیر خامه ای را خرد نمایید و روی اسفناج ریخته و مخلوط نمایید.

مرحله هشتم

در این مرحله تابه را از روی حرارت بردارید. درون یک قابلمه کوچک مقداری کره ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا کره نرم گردد. توجه کنید که حرارت آن ملایم باشد تا کره نسوزد.

مرحله نهم

آرد را به آن افزوده و تفت دهید تا بوی خامی از بین برود. به آرامی یک لیوان شیر گرم را به آن افزوده و سریع هم می زنیم تا آرد به شکل گلوله درنیاید. سس سفید را زمانی که به غلظت دلخواه برسد مرتب هم بزنید.

مرحله دهم

مقدار اندکی جوز هندی به سس سفید افزوده و از روی حرارت برداشته و به اسفناج افزوده و هم بزنید تا یکدست گردد. سپس نان های پخته شده را از فر بیرون بیاورید و با استفاده از کاغذ روغنی حبوبات خام را از کیش بیرون آورده و دور می ریزیم.

مرحله یازدهم

داخل کیش را با استفاده از مواد اسفناج پر نمایید. در ادامه سطح روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید و برای 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید تا پنیر آب شده و روی آن طلایی گردد.

مرحله دوازدهم

در صورتی که سطح آن به رنگ طلایی در نیامد فر گریل را حدود 3 دقیقه روشننموده تا پنیر رنگ طلایی به خود بگیرد. قالب را از فر در آورده و کیش را از قالب بیرون بیاورید. در نهایت روی سینی توری می گذاریم تا خنک گردد. برش زده و سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کیش اسفناج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی