رضیم
رضیم
طرز تهیه تارت سیب زمینی

موارد لازم + طرز تهیه

تارت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای لذیذ بین المللی است که می توانیم آنرا به صورت تارت های تک نفره به عنوان پیش غذا یا فینگرفود تهیه کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۸۰۰ گرم

تخم مرغ ۲ عدد

پنیر پارمزان ۴ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۴ قاشق غذاخوری

شیر ۵۰ میلی لیتر

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

سالامی یا ژامبون ۲۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و آویشن به مقدار کافی

طرز تهیه تارت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه تارت سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را داخل قابلمه مناسب ریخته و 2 لیوان آب اضافه می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند. پس از اینکه سیب زمینی ها پختند، پوست آن ها را حدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را را با گوشت کوب آنقدر له می کنیم که تبدیل به پوره شوند. در ادامه سیب زمینی پوره شده را درون یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله سوم

پس از اینکه سیب زمینی ها سرد شدند، پنیر پارمزان را به همراه تخم مرغ، شیر و مقداری زردچوبه، آویشن، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و روی مواد می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد درون کاسه را به خوبی ترکیب می کنیم تا خمیری نرم و یکنواخت بدست بیاید. در ادامه فر را روشن کرده دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می کنیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

برای اینکه تارت هنگام جدا شدن به قالب نچشبد، پس از چرب کردن آن مقداری آرد سوخاری نیز روی کف و دیواره های قالب می پاشیم. در ادامه مخلوط سیب زمینی را درون قالب می ریزیم و روی آنرا به صورت یکدست صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را درون فر قرار می دهیم و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه منتظر می مانیم تا پایه تارت آماده شود، سپس آنرا از قالب جدا می کنیم و می گذاریم خنک شود. در ادامه سالامی یا ژامبون را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و درون خمیر تارت می ریزیم.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم از مواد جایگزین دیگری مانند گوشت یا مرغ استفاده کنیم. در ادامه با پنیر پیتزا روی سالامی را کامل می پوشانیم و مجددا درون فر قرار می دهیم تا پنیر کاملا ذوب شود، سپس با مقداری سس دلخواه سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه تارت سیب زمینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی