رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از ساندویچ های بسیار خوش طعم که از خوردن آن لذت خواهید برد ساندویچ ایتالیایی است. در تهیه این ساندویچ از ادویه ایتالیایی (که در ادامه طرز تهیه آن را به شما خواهیم گفت) استفاده میشود که طعم بی نظری به آن خواهد داد. این ساندویچ ئر واقع یک نوع ساندویچ مرغ مخلوط شده با پنیر موزارلا و پنیر خامه ای بر روی نان باگت است. باری اینکه بتوانید این ساندویچ خوش طعم را در منطل تهیه کنید و از آن لذت ببرید با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم ساندویچ ایتالیایی

سینه مرغ ۲ عدد

پیاز ۲ عدد

زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم

گوجه فرنگی ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

سس کچاپ ۱ قاشق غذا خوری

فلفل دلمه ای ۲ عدد

ادویه ایتالیایی ۲ قاشق چای خوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

پنیر خامه ای ۲ قاشق غذا خوری

پنیر موزارلا ۲ قاشق غذا خوری

نان باگت به مقدار لازم

مواد لازم برای ادویه ایتالیایی

جعفری خشک نصف قاشق غذا خوری

گیاه مریم گلی نصف قاشق چای خوری

رزماری خشک شده ۱ قاشق غذا خوری

ریحان خشک ۱ قاشق غذا خوری

اورگانو یا آویشن کوهی ۲ قاشق غذا خوری

گیاه مرزنگوش یا مرزنجوش ۱ قاشق غذا خوری

آویشن یک و نیم قاشق چای خوری

پودر سیر ۱ قاشق چای خوری

پودر فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری

مواد لازم برای سس مخصوص

کره ۵۰ گرم

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذا خوری

سیر ۱ حبه

پنیر پارمزان ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی

در ابتدا قبل از اینکه طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی را برای شما شرح دهیم، به طرز تهیه ادویه ایتالیایی که در واقع استفاده از آن به این ساندویچ طعم بی نظریی میدهد میپردازیم.

برای درست کردن ادویه ایتالیایی جعفری خشک، گیاه مریم گلی، رزماری خشک شده و آویشن کوهی یا اورگانو را با هم مخلوط کنید، مزنگوش، آویشن، پودر سیر و فلفل سیاه را نیز به این ترکیب اضافه کرده و همه را با هم مخلوط میکنیم. این ادویه را میتوانید در شیشه نگه داری کنید.

حال طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی را به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا پیاز شسته و پوست گرفته را رنده میکنیم و در کمی روغن داغ آن را تفت میدهیم. سینه ی مرغ را که شسته شده و به صورت نگینی خرد کرده ایم به پیازها اضافه کرده و به خوبی تفت میدهیم. رنگ مرغها که رو به تغییر بود میتوانیم زردچوبه و ادویه کاری را نیز به آن اضافه کنید و تفت دهید.

در مرحله بعدی گوجه فرنگی را با غذا ساز به صورت پوره در میاوریم و به مواد در حال تفت خورن اضافه کرده و تفت دهید و سپس رب گوجه فرنگی و سس گوجه را نیز اضافه کرده و تفت دهید.

بعد از تفت خوردن این مواد کمی آب به آن اضافه کرده و اجازه میدهیم تا مرغها خوب پخته شوند. آب مواد باید تمام شود و مطمئن شویم که مرغها پخته شده اند، سپس نمک را نیز به آن اضافه میکنیم. فلفل دلمه ای را که روی منقل و یا درون فر کباب کرده ایم پوست میگیریم و آن را خرد میکنیم (به صورت نگینی) و به مواد اضافه میکنیم.

حالا نوبت به ادویه ایتالیایی میرسد، یک قاشق از این ادویه ره به موادتان اضافه کنید و بعد از تفت دادن، پنیر خامه ای و موزارلا را اقزوده و به خوبی آنها را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، دقت کنید شعله گاز ملایم باشد و شما به سراغ تهیه سس بروید.

برای تهیه سس کره را بر روی بخار ذوب کنید و جعفری خرد شده و سیر رنده شده و همچنین پنیر پارمزان را نیز به آن اضافه کنید و بعد آن را از روی حرارت بردارید.

از موادی که تهیه کردید داخل نان باگت خالی شده بگذارید و روی آن را با سس آغشته کنید. برای این کار از برس آشپزخانه استفاده کنید. وقتی روی نانها کاملا با سس پوشیده شد آنها درون سینی فری که دمای آن روی صد و هشتاد درجه سانتیگراد تنظیم شده است گذاشته روی نانها برشته و کرسپی شود.

بعد از طلایی شدن روی نانها، ساندویچ خوشمزه شما آمده سرو است.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی

  1. بخت آفرید

    شما پیج اینستا هم دارین؟😉😊

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)