رضیم
رضیم
طرز تهیه سیب زمینی رشته ای

موارد لازم + طرز تهیه

سیب‌زمینی رشته‌ای یکی از شیوه‌های سرخ نمودن سیب زمینی است که نیاز به دقت و ظرافت بیشتری دارد. سیب‌زمینی رشته‌ای معمولا به عنوان دورچین غذا یا در کنار غذاهایی مانند چین‌استروگانف سرو می شود. با توجه به اینکه این نوع سیب زمینی ظرافت و زیبایی خاصی دارد، می تواند انواع غذاها را زیباتر کند، بنابراین می توان سیب‌زمینی رشته‌ای را در کنار غذاهای مختلفی درست کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، سیب زمینی رشته ای برای دورچین مناسب است و می توان آن را با غذاهای سنتی یا فست فود سرو کرد. برای مشاهده دستور پخت این سیب‌زمینی زیبا و لذیذ تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی رشته ای

سیب زمینی 2 عدد متوسط

روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار کافی

دستور تهیه سیب زمینی رشته ای

مرحله اول

برای تهیه سیب‌زمینی رشته‌ای خوش‌طعم نخست پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و بشویید و سیب زمینی ها را با پوست کن دندانه‌دار رشته‌ای کنید. سپس در آبکش بریزید.

مرحله دوم

سپس سیب‌زمینی ها را با آب شیر خوب بشویید و با دست سیب‌زمینی‌ها را برگردانید تا نشاسته آن‌ها گرفته شود. سپس در کاسه‌ی بزرگی بریزید و روی آنها یخ و آب سرد بریزید.

مرحله سوم

سپس به مدت 2 ساعت کنار بگذارید تا سیب زمینی ها کاملا ترد شوند. حالا سیب‌زمینی‌های رشته‌ای را داخل آبکش ریخته و بگذارید 3 دقیقه بمانند تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

مرحله چهارم

اکنون داخل آن، پارچه ای را که به خوبی آب جذب آن شود، پهن کنید و سیب زمینی ها را روی آن قرار دهید تا خشک شوند. مراقب باشید سیب زمینی ها را زیاد روی پارچه نگذارید چون تغییر رنگ می دهند.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه یا قابلمه بزرگ را روی شعله ملایم قرار دهید و به مقدار کافی روغن سرخ‌کردنی داخل آن بریزید تا سیب زمینی ها در حین سرخ شدن در روغن شناور شوند. سپس مدتی منتظر بمانید تا روغن داغ شود.

مرحله ششم

اکنون تا جایی که امکان دارد سیب زمینی ها را داخل تابه بریزید و دقت داشته باشید که سیب‌زمینی‌های زیادی داخل روغن نریزید که روز هم انباشته شوند؛ چون این کار باعث می‌شود سیب زمینی ها به هم بچسبند.

مرحله هفتم

اکنون بگذارید سیب زمینی ها کاملا سرخ شوند و هر از چند گاهی آن ها را جابجا نمایید تا کاملا یکدست سرخ شوند. بعد از سرخ شدن سیب زمینی ها را با کفگیر یا صافی دسته‌دار از درون روغن خارج نمایید.

مرحله هشتم

همه سیب زمینی ها را به همین صورت سرخ کنید. برای از بین بردن روغن اضافی سیب‌زمینی‌ها می توانید آنها را روی توری فلزی قرار دهید، یا روی دستمال حوله جاذب روغن پهن کنید تا خشک و ترد شوند. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه سیب زمینی رشته ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)