رضیم
رضیم
طرز تهیه کراکت سیب زمینی شکم پر

موارد لازم + طرز تهیه

کراکت سیب زمینی یک غذای خوشمزه بین المللی است که در تهیه آن مواد متنوعی به کار می رود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی آبپز ۴ عدد

ژامبون یا سوسیس ۱۰۰ گرم

پیازچه ۳ ساقه

پودر سیر ۱ قاشق چایخوری

پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

تخم مرغ ۲ عدد

آرد سوخاری ۱ لیوان

آرد سفید ۱ لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کراکت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کراکت سیب زمینی خوشمزه ،ابتدا سیب زمینی ها را خوب شسته و با پوست آب پز کرده و آن ها را با رنده ریز درون یک کاسه مناسب رنده می کنیم. در ادامه سوسیس یا ژامبونی را که به صورت نگینی بسیار ریز خرد از قبل خرد کرده ایم را به کاسه سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعد پیازچه را نیز به صورت ریز خرد می کنیم و با مقداری ادویه شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر جهت طعم دار کردن، به کاسه اضافه می کنیم. سپس مقداری آرد سفید را نیز به کاسه اضافه می کنیم و مواد را خوب هم زده و ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در مرحله سوم باید دست های خود را با روغن مایع چرب کنید و از مواد به اندازه یک کوفته بزرگ برداشته و سپس مقداری پنیر پیتزا بین آن قرار داده و آن را به شکل دایره یا بیضی گرد کنید، به همین روش تمام مواد را به صورت کوفته های قلقلی در آورید.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب شکسته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا فرم لختگی نداشته باشد، در یک کاسه دیگر آرد سوخاری ریخته و هر دو کاسه حاوی تخم مرغ و آرد سوخاری را جلوی دستمان برای راحتی بیشتر، قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس یک تابه مناسب سرخ کردن را که داخل آن مقداری روغن ریخته ایم روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود. در این فاصله سیب زمینی های قلقلی را به ترتیب ابتدا درون تخم مرغ می غلطانیم و سپس در آرد سوخاری می غلطانیم و در تابه داغ می اندازیم.

مرحله ششم

پس از سرخ شدن یک سمت کراکت ها آن ها را چرخانده تا سمت دیگرشان نیز به صورت یکدست سرخ شود. حالا کراکت ها آماده را به صورت داغ دورن ظرف سرو مناسب ریخته و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کراکت سیب زمینی شکم پر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی