رضیم
شماره دستور پخت: 3810
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع غذاهای کهن کشور ایران کله جوش است که می توان آن را با استفاده از مواد غذایی گوناگونی آماده کرد. این غذای لذیذ یکی از غذاهایی است که قبلا بسیار ساده تهیه می شده است. باید بیان داشت این غذا در حال حاضر با دستوری پرمحتوا تر با استفاده از موادی مثل مغز گردو آماده می شود. برای دیدن طرز تهیه آموزش آشپزی قدیمی و بخش به بخش طریقه تهیه کله جوش در ادامه همراه رضیم باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کشک ۴۰۰ گرم

گردو ۱۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد متوسط

نعناع خشک ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کله جوش

گام نخست:

اول گردوها را به نحوی پودر می کنیم که دانه های ریز آن هم اندازه عدس ریز دندان حس شود سپس پیاز را پوست گرفته و شستشو می دهیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم و ظرفی را روی گاز می گذاریم.

گام دوم:

بعد اندکی روغن ریخته و صبر می کنیم کمی گرم شود و پیازها را درون ظرف می ریزیم و هم میزنیم تا طلایی و سبک گردد بعد زردچوبه و نمک و فلفل را اضافه می کنیم و هم میزنیم و سپس نعناع خشک شده و گردوهای خرد شده را میریزیم.

گام سوم:

اکنون همه ماده ها را هم میزنیم تا فرم خامی گردوها گرفته شود سپس براساس غلظت کشک به غذا آب می افزاییم. در صورتی که غلظت کشک بالا بود میزان آب اضافه شده را افزایش می دهیم.

گام چهارم:

در پایان یک لیوان آب جوش به مواد اضافه می کنیم و درب ظرف را می گذاریم تا در زمان 10 دقیقه به جوش بیاید و بعد دوباره در صورتی که غلظت کشک بالا بود کمی آب اضافه می کنیم و پس از گذشت 3 دقیقه کله جوش حاضر است.

گام پنجم:

می توان در ابتدای کار همزمان با سرخ کردن پیاز سیر رنده شده و یک قاشق آرد هم اضافه کرد اما طرز تهیه اصلی شبیه مواردی است که در بالا بیان شد کله جوش را درون یک کاسه ریخته و با استفاده از نعناع و گردو آن را دیزاین کرده و سرو نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کله جوش

  1. گشین

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این طرز تهیه پیدا کنم????

  2. هوپاد (خریدار محصول)

    باید خیلی خوشمزه باشه از عکسش معلومه????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی