رضیم
شماره دستور پخت: 11836
رضیم
طرز تهیه کرپ اسفناج

موارد لازم + طرز تهیه

کرپ اسفناج یک پیش غذا یا یک وعده شام است که بسیار خوشمزه است. ابتدا کرپ های جداگانه پخته و با گوشت و اسفناج پر می شوند. در ادامه به شکل رول با خامه و پنیر پارمزان در فر می گذاریم. این غذا را می توان برای یک نفر آماده کرد و به عنوان عصرانه یا پیش غذا در مهمانی ها سرو کرد. کرپ اسفناج برای کودکانی که تمایلی به خوردن اسفناج ندارند پیشنهاد می گردد. اسفناج علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی، سرشار از آهن است و می توان از آن برای درمان کم خونی استفاده کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

شیر ۵۰۰ میلی لیتر

تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۱ قاشق غذا خوری

نمک نصف قاشق چای خوری

کره ۵۰ گرم

پنیر پارمزان ۱۵۰ گرم

سبزیجات برای طعم و مزه به مقدار لازم

آب ۱۰۰ میلی لیتر

روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

مواد داخل کرپ

اسفناج ۳۰۰ گرم

گوشت گوساله ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

سیر خرد شده ۱ قاشق چای خوری

روغن نباتی ۳۰ میلی لیتر

نمک به مقدار لازم

خامه ۲۰۰ میلی لیتر

پنیر پارمزان رنده شده ۵۰ گرم

دستور پخت کرپ اسفناج

مرحله اول

ابتدا پنکیک یا کرپ درست می کنیم. برای این کار ابتدا یک کاسه انتخاب کرده و داخل آن تخم مرغ ها را می شکنیم. و تا زمانی که یکدست شود مخلوط می کنیم. به مواد، کره ای را که روی بخار کتری آب کرده ایم می افزاییم. سپس هم میزنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

شیر، شکر و نمک را به تخم مرغ افزوده و مخلوط می کنیم. آرد و بکینگ پودر را که با هم ترکیب کرده ایم را در مخلوط آماده شده الک نموده و دوباره هم می زنیم تا یکدست گردد. در ادامه آب داغ را به آن می افزاییم.

مرحله سوم

پنیر رنده شده و سبزی های ریز خرد شده را افزوده و هم می زنیم تا خمیر یکدستی ایجاد شود. کف یک تابه نچسب را با روغن چرب می نماییم.

مرحله چهارم

تابه را روی حرارت می گذاریم تا داغ شود. مخلوط کرپ را داخل آن بریزید. زمانی که حباب زدن را آغاز کرد، کرپ را برگردانید تا طرف دیگر هم پخته شود. کرپ های پخته شده را در ظرفی می ریزیم.

مرحله پنجم

پیازرا به قطعات کوچک برش می دهیم. تابه ای برداشته و درون آن روغن ریخته و روی حرارت می گذاریم. سپس پیازها را افزوده و تفت دهید تا آماده شوند.

مرحله ششم

گوشت چرخ کرده را به تابه افزوده و تفت دهید تا خوب سرخ گردد و له کنید تا به شکل گلوله باقی نماند. اسفناج خرد شده را به گوشت افزوده و هم میزنیم. پس از پختن اسفناج ها، سیر ریز ریز شده و نمک را به آن می زنیم. حدود 3 تا 5 دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل بپزد.

مرحله هفتم

سپس آن را از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود. پنکیک ها را یک به یک می گیریم و درون آن گوشت ریخته و رول می نماییم. یک بشقاب بردارید و کف آن را چرب نمایید.

مرحله هشتم

پنکیک های رول شده را داخل آن و کنار هم قرار می دهیم. سپس روی آن خامه و پنیر رنده شده می پاشیم و به مدت 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد می گذاریم تا پخته و روی آن طلایی شود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کرپ اسفناج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی