رضیم
رضیم
طرز تهیه کوفته گوشت و سیب زمینی

موارد لازم + طرز تهیه

کوفته یکی از غذاهای مهم ایرانی و ترکی است که با راه های مختلف و مواد گوناگون تهیه می شود. یکی از متداول ترین این کوفته ها کوفته قلقلی یا پیراشکی است. در این آموزش کوفته قلقلی را به همراه سیب زمینی در فر میپزیم. برای حفظ رطوبت و آبدار شدن آن سس کناری هم تهیه می کنند و کوفته ها را با سس مخصوص می پزند.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

آرد سوخاری ۳ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

جعفری ۱ قاشق مرباخوری

سیب زمینی ریز ۱۲ عدد

فلفل قرمز و زیره به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مواد لازم سس کوفته

سس گوجه فرنگی یا سالسا ۱ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آویشن ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

کره و روغن به مقدار کافی

آموزش تهیه کوفته گوشت و سیب زمینی.

گام اول

برای پخت کوفته گوشت و سیب زمینی خوشمزه اول یک کاسه اضافه می کنیم. گوشت چرخ کرده، آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه و قرمز و زیره را اضافه کنید. بعد پیازها را رنده کنید و به مواد اضافه کنید.

گام دوم

تخم مرغ ها را نیز اضافه کنید و با دست ورز دهید تا مواد یکدست و یکدست شود. گوشت را به صورت قلقلی آماده کنید و داخل ظرفی که قرار است در فر قرار دهید را چرب کنید و کوفته ها را داخل آن قرار دهید.

گام سوم

سیب زمینی ها را با پوست بشویید و اگر کوچک هستند کنار کوفته ها قرار دهید. اگر درشت بود به اندازه کوفته برش می زنیم. کوفته ها را در یخچال می گذاریم تا استراحت کند. در همین حین مواد سس را آماده کنید.

مرحله چهارم

یک قابلمه بردارید و کره و روغن را داخل آن می ریزیم و روی آتش می گذاریم تا کره آب شود. رب گوجه فرنگی و سس را به همراه نمک و فلفل و آویشن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند و عطر ادویه ها بیرون بیاید.

گام پنجم

در مرحله آخر آب را اضافه می کنیم و صبر میکنیم کمی بجوشد و یکدست شود. سپس گاز را می بندیم. فر را روی 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. سس را روی کوفته ها و سیب زمینی ها بریزید. روی آن را با فویل بپوشانید.

گام ششم

بعد آن را در فر از قبل گرم شده قرار دهید. کوفته ها را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد. در انتها فویل را برداشته و گریل را روشن می کنیم و 5-10 دقیقه می گذاریم تا قهوه ای و سرخ شود.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کوفته گوشت و سیب زمینی

  1. سَلینا

    خسته نباشید🙏🏻

  2. بهار (خریدار محصول)

    این طرز تهیه  حرف نداشت????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)