رضیم
رضیم
طرز تهیه گولاش مجارستانی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای پرطرفدار مجارستانی، گولاش نام دارد که بسیار شبیه به تاس کباب ایرانی است. در ادامه می‌توانید آموزش این غذای مجاری را در سایت رضیم مشاهده کنید.

 

مواد لازم گولاش مجارستانی برای ۴ نفر

گوشت خورشتی  ۳۰۰ گرم

لوبیا سبز  ۱۰۰ گرم

پیاز  ۲ عدد درشت

هویج  ۲ عدد متوسط

سیب زمینی  ۴ عدد متوسط

گوجه فرنگی  ۴ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی  ۱ قاشق غذاخوری

برگ بو  ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه  به مقدار کافی

زردچوبه و روغن  به مقدار کافی

 

دستور پخت گولاش مجارستانی

مرحله اول

به منظور تهیه گولاش گوشت، گوشت را به صورت خورشتی خرد کنید؛ گوشت خرد شده را همراه با یک عدد پیاز که به چهار قسمت تقسیم کرده‌اید درون قابلمه بریزید و برگ بو و دو پیمانه آب را به آن اضافه کنید و بر روی حرارت متوسط قرار دهید تا گوشت بپزد.

مرحله دوم

در حین پخت گوشت، در صورتی که بر روی آب کف ایجاد شد، باید کف را بگیرید و دور بریزید. پس از آنکه گوشت تا حدودی پخته شد، مقداری نمک به آن اضافه کنید. پس از آن یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از آن قابلمه را بر روی حرارت زیاد قرار دهید و تا جوش آمدن آب صبر کنید و بعد لوبیا سبز را به آن اضافه کنید. هنگامی که لوبیا سبز کامل پخته شد، آن را آبکشی کرده و کمی آب سرد روی آن بریزید تا رنگ سبز آن تغییر نکند.

مرحله چهارم

اکنون مابقی پیاز را نگینی خرد کنید و در تابه مورد نظر همراه با مقداری روغن تفت دهید. هنگامی که پیاز سبک شد، مقداری زردچوبه به آن اضافه کرده و مجددا به مدت 1 دقیقه تفت دهید تا مواد یک‌دست شوند.

مرحله پنجم

در ادامه هویج حلقه شده را به مواد درون تابه اضافه کنید و تا زمان نرم شدن هویج، تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده آنقدر تفت بدهید تا طعم خامی رب گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله دو پیمانه آب به مواد درون تابه اضفه کنید و درب تابه را ببندید تا هویج‌ها بپزند. سپس سیب زمینی‌ها و گوجه فرنگی‌ها را درشت خرد کنید و به مواد درون تابه اضافه کنید و ده دقیقه به آن زمان دهید تا مواد بپزند.

مرحله هفتم

اکنون گوشتی را که کاملا پخته شده همراه با لوبیا سبز به مواد درون تابه اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا غذا خوب جا بیوفتد. در نظر داشته باشید که، هنگامی که پخت غذا تمام شد بایستی به اندازه یک لیوان آب درون تابه باقی مانده باشد.

مرحله هشتم

هنگامی که غذا جا افتاد و برای سرو آماده شد، در بشقاب‌های مجزا مفداری از سبزیجات و گوشت را بریزید و آب درون تابه را نیز بین آنها تقسیم کنید. در ادامه می‌توان گولاش را با نان و ماست چکیده سرو کرد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه گولاش مجارستانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی