رضیم
شماره دستور پخت: 6065
رضیم
طرز تهیه دمی کباب

موارد لازم + طرز تهیه

دمی کباب یکی از غذاهای ساده و قدیمی ایرانی است که با دستورهای مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی کباب با سایت رازیم همراه باشید.

مواد لازم دمی کباب برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

برای تهیه سس

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آب پیاز ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ½ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه دمی کباب

مرحله اول
برای تهیه یک دمی کباب خوشمزه و سنتی در ابتدای کار پیاز را با رنده ریز رنده کرده و آب اضافی آن را بردارید و کنار بگذارید تا سس آماده شود. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز در ظرف مناسبی بریزید.
مرحله دوم
در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا بافت آنها چسبناک و منسجم شود. سپس روی کاسه را سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.
مرحله سوم
بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج می کنیم سپس قالب مناسب فر را انتخاب کرده و با روغن چرب می کنیم. سپس سس کباب را داخل تابه بریزید و به طور یکنواخت کف تابه پخش کنید.
مرحله چهارم
در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و می گذاریم خوب گرم شود. در صورت تمایل می توانیم مقداری گوجه فرنگی و پیاز خلال شده را به همراه مقداری فلفل سبز روی باربیکیو بچینیم.
مرحله پنجم
حالا ظرف را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید و اجازه دهید کباب بپزد. در همین حین سس کباب را آماده می کنیم، برای این منظور رب گوجه فرنگی را با آب پیاز، آب سرد و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و 1 قاشق روغن مخلوط می کنیم.
مرحله ششم
بعد از ۲۵ دقیقه کباب را از فر خارج کرده و سس را روی آن بریزید. بعد دوباره قالب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار می دهیم. بعد از این مدت کباب را از فر خارج کرده و با برنج یا نان سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه دمی کباب

  1. رامین

    عاااااااااااالی بود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی