رضیم
شماره دستور پخت: 3658
رضیم
طرز تهیه آش نعنا

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از آش های بین المللی خوشمزه سوپ نعناع است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ نعنا با سایت آموزش رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

نخود ۱ فنجان

برنج نیم دانه ۲ قاشق غذاخوری

ماست ۱٫۵ لیوان

آرد ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

آب ۶ لیوان

نعناع خشک ۲ قاشق چایخوری

مواد لازم برای کوفته قلقلی

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

نمک ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

کره ۲٫۵ قاشق غذاخوری

نحوه تهیه آش نعنا

گام اول

برای تهیه آش نعناع ابتدا نخود را در ظرفی آب بریزید و سپس آبکشی کنید و در قابلمه مناسبی بریزید. سپس 2 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید.

گام دوم

در این گام قابلمه را روی آتش می گذاریم و صبر میکنیم نخودها یک ساعت بپزند و سپس آنها را شسته و کنار می گذاریم. پس از آن برنج را شسته و در قابلمه مناسبی با 2 لیوان آب بریزید.

گام سوم

اجازه دهید برنج به مدت 20 دقیقه بجوشد تا به طور کامل نرم شود سپس نخود پخته شده را با 5 لیوان آب داخل قابلمه بریزید. سپس ماست را با آرد، آبلیمو و نصف لیوان آب مخلوط کنید.

گام چهارم

این مواد را در تابه ای خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید سپس بگذارید مواد کاملا بپزند.در همین حین کوفته های قلقلی را درست می کنیم.

گام پنجم

برای این منظور پیاز را خرد کرده و آب اضافی آن را می گیریم سپس با گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. سپس گوشت را به شکل گلوله های فندقی شکل می دهیم.

گام ششم

حالا تابه مناسبی را روی آتش می گذاریم و روغن اضافه می کنیم سپس کلکال ها را در تابه اضافه می کنیم و کاملا تفت می دهیم. سپس گوشت قلقلی را به آش اضافه کرده و با سایر مواد مخلوط کنید.

گام هفتم

در این مرحله تابه مناسبی را روی آتش می گذاریم و کره را اضافه می کنیم، وقتی کره کاملا آب شد نعنا خشک را به تابه اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دهیم سپس آش را اضافه می کنیم.

گام هشتم

نعنا داغ را با آش خوب مخلوط می کنیم، در صورت تمایل می توانیم مقداری از نعنا داغ را برای تزیین آش نگه داریم. بعد از اینکه آش را خوب پر کردید، آن را در ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه آش نعنا

  1. آتامکین

    دستت دردنکنه، رسپی خیلی خوبی قرار دادی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی