رضیم
شماره دستور پخت: 3593
رضیم
طرز تهیه آش شولی

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی آش است که علاقه مندان بسیاری دارد. یکی از انواع آش، آش شولی می باشد که متعلق به شهر یزد است. از مواد تشکیل دهنده این آش می توان به سرکه و چغندر و سبزی اشاره کرد. همچنین در این آش در عوض رشته از آرد جهت لعاب آن به کار برده می شود. این آش با داشتن موادی چون چغندر و سرکه، دارای فواید بسیاری می باشد. به علاوه این آَش سبک و لذیذ است و می تواند همچون عصرانه یا پیش غذا مورد استفاده قرار گیرد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی آش شولی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم آش شولی

عدس ۱ لیوان

اسفناج ۷۵۰ گرم

شوید و تره و جعفری و چند شاخه شنبلیله با هم ۷۵۰ گرم

آرد یک و نیم لیوان

چغندر بزرگ ۲ عدد

پیاز ۳ عدد

نعنا خشک ۲ قاشق غذا خوری

روغن و نمک به میزان لازم

زردچوبه ۲ قاشق مربا خوری

سرکه به میزان لازم

نحوه و دستور پخت آش شولی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن و پختن آش لذیذ شولی می بایست چغندر را بشویید و پوست کنده و به شکل خلالی خرد نمایید. بعد از آن کمی آب داخل یک قابلمه بریزید و اجازه دهید تا روی شعله اجاق بپزد. به محض نیم پز شدن چغندر شعله را خاموش نمایید و قابلمه را کنار بگذارید.

گام دوم

توجه کنید که می بایست عدس را نیز از چهار ساعت قبل بخیسانید. اکنون یک قابلمه بزرگ انتخاب کرده و چغندر ها را با آب درون آن بریزید. عدس و سبزی خرد شده را درون آن بریزید و روی شعله اجاق بگذارید تا به جوش آید و سبزی ها و چغندر به طور کامل بپزند.

گام سوم

اکنون در این مدت پیاز ها را شسته و پوست بگیرید و خرد نمایید. پس از آن در یک تابه کمی روغن بریزید تا داغ شود و بعد پیاز ها را سرخ نمایید. هنگامی که پیاز ها به خوبی سرخ و طلایی شدند، زردچوبه را به پیاز بیفزایید و اندکی تفت دهید. در نهایت به تابه نعنا را نیز بیفزایید.

گام چهارم

در این مرحله به مقدار خیلی کم نعننا را با مواد دیگر تفت دهید و شعله اجاق را خاموش نمایید. پس از آن آرد را درون یک کاسه بریزید و به اندازه چنج لیوان آب سرد را درون آن بیفزایید و مخلوط کنید تا یکنواخت شود.

گام پنجم

در این قسمت باید چهار لیوان آب جوش را درون قابمله آش بریزید. پس از آن نیز آرد حل شده در آب را به آرامی درون آش بریزید و خوب هم بزنید تا آرد گلولهاپ‌ای نشود. خوب است بدانید که آرد می تواند غلظت خوبی به آش شما بدهد.

گام ششم

چنانچه آش دارای غلظت زیادی بود درون آن آب جوش بریزید تا جایی که غلظت مناسبی پیدا کند. اکنون اندکی نمک و فلفل به عنوان چاشنی به آن بیفزایید. پس از آن نعنا داغ و اندکی پیاز داغ و سرکه نیز درون آن بریزید و اجازه دهید تا به جوش آید و بوی تند سرکه لز بین برود.

گام هفتم

در پایان آش را داخل ظرف در نظر گرفته شده خود بریزید و با پیاز داغ و نعناع آن را تزیین نمایید. شما می توانید در عوض سرکه از رب انار هم جهت چاشنی استفاده نمایید. به علاوه پشنهاد می کنیم تا از چغندر معمولی برای آش به جای چغندر لبو استفاده نمایید تا رنگ آش سبز بماند و تغییر نکند. اکنون می توانید این آش خوشمزه را میل نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه آش شولی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی