رضیم
رضیم
طرز تهیه رشته عدس یا آش پرپوله

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی آش می باشد. آش دارای گونه های متفاوتی است و بر اساس مواد موجود در آن و اصالت آن در شهرهای گوناگون، دارای اسامی مختلفی می باشد. خوب است بدانید که نوعی از این آش ها، به نام آش رشته عدس یا پرپوله می باشد که متعلق به سنندج و کردستان می باشد. همچنین باید بگوییم که این آش از عدس و رشته درست می شود و به آسانی نیز طبخ می شود. به علاوه عدس به آسانی و سریع پخته می شود در نتیجه زمان حاضر شدن این غذا کم می باشد. همچنین گفتن این نکته لازم است که در این آش رشته آشی یا رشته خانگی به کار برده می شود و رشته ها باید خرد شوند. به علاوه بر حسب سلیقه خود می توانید به آن کشک نیز اضافه نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی آش رشته عدس را به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

عدس ریز ۲ لیوان

رشته آشی ۱ لیوان

پیاز ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

روغن به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

آب ۴ تا ۵ لیوان

نعنا و پونه و آویشن به مقدار لازم

نحوه و دستور پخت آش رشته عدس

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن و پختن آش پرپوله، می بایست پیاز را بشویید و پوست آن را بگیرید. پس از آن یک قابلمه را با کمی روغن بر روی شعله اجاق بگذارید. در این قسمت پیاز را داخل قابلمه سرخ کنید تا کاملا سبک و شیشه ای شود.

گام دوم

سپس سیر را به وسیله رنده به صورت ریز رنده نمایید و به پیاز ها داخل قابلمه بیفزایید و مجددا سرخ کنید. پس از آن زنجبیل تازه را نیز رنده کرده و به قبلمه بیفزایید. به علاوه رب گوجه فرنگی را نیز به پیازها افزوده و سرخ نمایید.

گام سوم

در این مرحله نعنا یا پونه و اویشن را به مواد درون قابلمه اضافه کرده و تفت دهید تا بوی سبزیجات رها شود. حال عدس را بشویید و توجه کنید که از چند ساعت پیش آن را خیسانده باشید. آب عدس را گرفته و آن را به ترکیب مواد دیگر بیفزایید.

گام چهارم

در این گام، آب یا آب گوشت را به موا دیگر درون قابلمه اضافه نمایید و در آن را ببندید تا با شعله ملایم بپزد. اگر می خواهید آش شما خوش طعم تر شود از آب گوشت استفاده نمایید. زمانی که عدس ها کاملا پخته شد، حال رشته آشی را به صورت ریز خرد کرده و درون آش بریزید.

گام پنجم

در پایان نمک و فلفل سیاه را به عنوان چاشنی و ادویه های مدنظر دیگری که دوست دارید را به قابلمه افزوده و ترکیب نمایید. بار دیگر در قابلمه را ببندید و بگذارید تا آش شما قشنگ بپزد و جا بیفتد. به سلیقه خود می توانید کشک هم استفاده نمایید. آش شما حاضر است. آن را در ظرف مناسبی ریخته و میل نمایید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه رشته عدس یا آش پرپوله”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی