رضیم
رضیم
طرز تهیه سوپ قارچ و بادام هندی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از پیش غذاهایی که در سراسر دنیا طبخ و سرو می شود سوپ می باشد. به خاطر آبکی بودن سوپ و مواد به کار رفته در آن، بیشتر سوپ ها برای بیماران سرماخوردگی و آنفولانزا پیشنهاد می گردد. سوپ قارچ و بادام هندی سوپ خاصی است که بدون رنگ دهنده خاصی مانند رب گوجه فرنگی آماده می شود. این سوپ فقط با دو ماده اصلی قارچ و بادام هندی پخته می شود که با وجود بادام هندی در این سوپ، علاوه بر طعم خوب، بسیار مقوی و مفید است. علاوه بر این می توانید به جای آب مرغ، آب سبزیجات را به کار ببرید. در نتیجه می توان این سوپ را برای افرادی که رژیم گیاهخواری دارند تهیه نمود.

مواد لازم برای ۳ نفر

بادام هندی خام سه چهارم پیمانه

پیاز ۱ عدد متوسط

سیر ۳ حبه

نمک و فلف سیاه به مقدار لازم

زردچوبه و فلفل کاین به مقدار لازم

آویشن تازه چند ساقه

قارچ ۱ کیلو گرم

آب مرغ ۲ پیمانه

پنیر گودا دودی یا پارمزان به مقدار دلخواه

دستور پخت سوپ قارچ و بادام هندی

مرحله اول

در ابتدا بادام هندی را در ظرفی ریخته و به آن آب اضافه می کنیم تا کاملا زیر آب بروند. سپس اجازه می دهیم دو ساعت خیس بخورد. پیاز را می شوییم و پوست می گیریم. سپس آن را به قطعات کوچک (نگینی) برش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه را برداشته و با کمی روغن حرارت می دهیم. وقتی روغن کمی داغ شد پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا روشن و طلایی گردد. در دامه سیر رنده شده را افزوده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، فلفل کاین و ساقه آویشن را افزوده و تفت می دهیم. سپس قارچ های شسته و خرد شده را می افزاییم و تفت می دهیم تا آب آن بخار گردد و کمی سرخ شود.

مرحله چهارم

آب مرغ را به سوپ افزوده و هم میزنیم و روی حرارت می گذاریم تا خوب بپزد. در همین حین بادام هندی را حاضر می نماییم. بادام هندی را خیس کرده و بعد آبکشی می نماییم و منتظر می مانیم تا آب اضافی آن بیرون بیاید.

مرحله پنجم

بادام هندی را با یک لیوان آب در مخلوط کن می ریزیم و با سرعت زیاد هم می زنیم. تا زمانی که یکدست و نرم گردد. سپس حرارت سوپ را کاهش می دهیم و ساقه های آویشن را از سوپ در می آوریم.

مرحله ششم

کرم بادام هندی را به سوپ افزوده و با سایر مواد خوب هم بزنید تا یکدست شود. می توانید قبل از سرو کمی پنیر گودا دودی یا پارمزان به آن اضافه کنید که بسیار لذت بخش است.

مرحله هفتم

بسته به ذائقه‌تان، می‌توانید قبل از اضافه کردن بادام هندی، کل سوپ را مخلوط کنید. در پایان می توان آن را با تخمه آفتابگردان و پرک بادام تزیین کرد و با کلم بروکلی یا کلم بروکسل بو داده در فر سرو نمود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه سوپ قارچ و بادام هندی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی