رضیم
رضیم
طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای خوشمزه بین المللی، اسپاگتی گوجه فرنگی می باشد که غذایی اصالتا ایتالیایی است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

اسپاگتی ۱ بسته

پیاز ۱ عدد کوچک

سیر ۳ حبه

پوره گوجه فرنگی ۲ لیوان

گوجه فرنگی ۸ عدد

برگ ریحان برای تزیین

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت اسپاگتی گوجه

مرحله اول

برای تهیه اسپاگتی گوجه ایتالیایی اولین کار روشن کردن فر روی دمای ۱۵۰ درجه سانتیرگراد است تا فر کاملا گرم شود، در قدم بعدی سینی فر را با کمی روغن چرب می کنیم و گوجه فرنگی ها را به صورت اسلایسی ریز می کنیم.

مرحله دوم

در مرحله دوم، گوجه فرنگی های اسلایسی را درون سینی فر چرب شده چیده و مقداری نمک و فلفل سیاه روی آنها می پاشیم. سپس برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه سینی فر را درون فر قرار می دهیم تا گوجه فرنگی ها کاملا کبابی شوند.

مرحله سوم

حال باید سس گوجه فرنگی را آماده کنیم، برای این کار ابتدا پیاز را نگینی ریز کرده، سپس در یک تابه مناسب پیاز را همراه کمی روغن تفت می دهیم تا پیاز کاراملی شود. در ادامه سیر را هم به تابه افزوده و یک دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

در تدامه تخیه سس، گوجه فرنگی پوره شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می¬افزاییم و مواد را تا زمانی که کاملا یکدست شوند، مخلوط می کنیم. حالا باید درب تابه را گذاشته و اجازه دهیم که به مدت ۱۵ دقیقه مواد بجوشند و تا به اصطلاح روغن بیندازد.

مرحله پنجم

حال سس ما آماده است و باید ریحان خرد شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهیم سس نمها برای یک دقیقه دیگر روی حرارت بماند. پس از اتمام مراحل تهیه سس، ½ یک قابلمه مناسب را از آب کرده و روی حرارت زیاد می گذاریم.

مرحله ششم

پس از به جوش آمدن آب، اسپاگتی ها را داخل قابلمه حاوی آب جوش ریخنه و بعد از گذشت زمان درج شده روی بسته اسپاگتی، آبکشی را انجام می دهیم. در قدم بعد، اسپاگتی آبکش شده را با سس گوجه فرنگی از قبل آماده شده کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در قسمت انتهایی کار، مخلوط اسپاگتی و سس گوجه فرنگی را در ظرف دلخواه کشیده و گوجه فرنگی های کبابی مرحله دوم را از فر خارج کرده و روی اسپاگتی می چینیم. برای تزیین و سرو غذا می توانید از برگ ریحان تازه استفاده کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی