رضیم
شماره دستور پخت: 11381
رضیم
طرز تهیه چیکن پارمزان

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی چیکن پارمزان است که در تهیه آن مواد متنوعی به کار می رود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۲ عدد کامل

سس مارینارا ۱ لیوان

پنیر پیتزا ۱ لیوان

زیتون سیاه ۱۰ عدد

گوجه گیلاسی ۱۲ عدد

پونه یا ریحان برای تزیین

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز ¼ قاشق چایخوری

پودر سیر ¼ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت چیکن پارمسان

مرحله اول

برای تهیه چیکن پارمسان رستورانی ابتدا قبل از هر کاری فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده تا کاملا گرم شود، سپس مقداری روغن زیتون را به همراه ادویه های پودر سیر، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم تا ترکیب طعم دار کردن مرغ را تهیه کرده باشیم.

مرحله دوم

برای طعم دار کردن باید مخلوط روغن زیتون و ادویه ها را با دست روی گوشت مرغ ماساژ ماساژ دهید تا مواد کاملا به مرغ ها مالیده شوند. برای انتخاب ظرف جهت چیدن مرغ ها بهتر است از یک ظرف مناسب فر مثل پیرکس که با کمی روغن چرب کرده ایم استفاده کنیم .

مرحله سوم

حالا ظرف را درون فر از قبل گرم شده قرار می دهیم و مدت ۱۵ دقیقه به آن زمان می دهیم تا گوشت مرغ بپزد. پس از گذشت 15 دقیقه باید ظرف را از فر خارج کرده و سس مارینارا را کاملا روی گوشت مرغ پخش می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی سس مارینارا را با پنیر پیتزا پوشانده و برای تزیین روی پنیر حلقه های زیتون ها و گوجه گیلاسی قرار می دهیم. بعد انجام این مرحله ظرف را مجددا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر می گذاریم تا چیکن پارمسان ما اماده شود.

مرحله پنجم

پس از کامل شدن پخت غذاف برای چند دقیقه گریل فر را روشن می کنیم تا پنیر روی غذا طلایی رنگ شود. برای بهتر شدن عطر و طعم غذا بهتر است کمی پونه یا ریحان را خرد کرده و روی چیکن پارمزان می ریزیم، سپس غذای آماده شده را بر طبق ذائقه خود با سس دلخواه سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه چیکن پارمزان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی