رضیم
شماره دستور پخت: 11646
رضیم
طرز تهیه مرغ تند با ماست

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع غذاهای خوشمزه و خوش طعم مرغ تند با ماست است که با رسپی های متنوعی درست می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ تند با ماست در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

فیله مرغ ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

سیر ۵ حبه

پودر نارگیل ½ پیمانه

ماست سفت ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز، میخک و زردچوبه از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

پودر دارچین، هل و پودر زنجبیل از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

نمک به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ تند با ماست

مرحله اول

برای تهیه مرغ تند با ماست خوشمزه در ابتدا فیله مرغ را ریز ریز کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر رنده شده با دندانه های ریز رنده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که عطر سیر آزاد شد، پودر نارگیل را روی مواد می ریزیم و تفت می دهیم، سپس فیله های مرغ را به تابه می افزاییم. حالا فیله های مرغ را تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و سفید شود.

مرحله چهارم

در ادامه ماست را هم می زنیم تا یکدست شود، سپس با مقداری رب گوجه فرنگی به کاسه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود. حالا فلفل قرمز، میخک، زردچوبه، پودر دارچین، هل و پودر زنجبیل به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

زمانی که بوی خامی ادویه ها کاملا از بین رفت، مقداری آب به تابه اضافه کرده وهم می زنیم. در ادامه نصف درب تابه را گذاشته، اجازه می دهیم سس غلیظ شود و فیله های مرغ به طور کامل پخته شوند.

مرحله ششم

زمانی که مغز مرغ هم پخته شد، تابه را از روی حرارت برداشته و درون ظرف دلخواهمان می ریزیم. حالا برای تزیین خورشت مقداری جعفری خرد شده روی آن می ریزیم و به همراه پلو و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مرغ تند با ماست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی