رضیم
رضیم
طرز تهیه پیاز پلو با گوشت چرخ کرده

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله غذاهای محلی اردبیل به نام “سوغان پلو” یا به عبارت دیگر ” پیاز پلو” که در این شهر بسیار پرطرفدار است. سوغان در ترکی به معنای پیاز است و از آن جا که برنج از جمله غذاهای بسیار پر طرفدار است و به شکل های مختلف سرو و پخت می گردد. و این غذا مخلوطی است از برنج و گوشت و پیاز که با طبخ و مخلوط با یکدیگر طعم بسیار لذیذی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا دستور پخت ان را در اختیارتان بگذاریم.

مواد لازم برای ۳ نفر

پیاز گوچک ۱۲ عدد (برای هرنفر ۴ عدد)

نمک و آبلیمو به مقدار لازم

پیاز متوسط ۲ عدد

گوشت ۲۰۰ گرم

آرد نخودچی یا پودر جو دوسر یا آرد سوخاری ۲ قاشق غذا خوری

فلفل و سماق به مقدار لازم

برنج ۳ پیمانه

سیب زمینی برای ته دیگ به مقدار لازم

زعفران دم کرده نصف استکان

دستور پخت پیاز پلو

مرحله نخست

در ابتدا با پیازهای کوچک را انتخاب و پوست گرفته شود و شسته شوند و باید آن ها را قبل از تفت دادن در مقداری نمک و آبلیمو خواباند و در تابه ای که روغن در آن داغ شده است ، باید آنقدر سرخ و طلایی نمود تا کاملا مغز پخت گردد. سپس از داخل روغن خارج نموده و روغنش را گرفت.

مرحله دوم

سپس پیازی متوسط را باید شست و پوست کند و به صورت نگینی خرد کرد و در تابه ای جداگانه تفت داد و بعد از سرخ شدن کامل در ظرفی جداگانه باید ریخت . سپس پیازی دیگر را رنده و گوشت ها را باید به آن افزود و با آرد نخود چی یا آرد سوخاری باید به خوبی مخلوط کرد.

مرحله سوم

در این مرحله که باید برنج از شب قبل در آب نمک خیس شده باشد را باید آب آن را تخلیه کرد و گوشت ها را به اندازه گردو با قلقلی کرد و تمامی گوشت ها را باید در تابه ای سرخ نمود و سپس پیازهای سرخ شده را باید به ان افزود و سپس باید از روی حرارت برداشت.

مرحله چهارم

سپس باید برنج را در یک قابلمه آب جوش و نمک می ریزیم تا نیم پز شود.و پس از نیم پز شدن باید آبکش شود. و باید سیب زمینی ها را شسته و پوست کند و به شکل ورقه ای باید خرد کرد. سپس یک قابلمه بر داشته و کف آن را چرب و سیب زمینی ها را کف قابلمه می چینیم.

مرحله پنجم

در ادامه باید لایه ای برنج را روی سیب زمینی ها ریخته و سپس کمی از پیاز های و گوشت های قلقلی ها را روی آن می ریزیم.و مجدد لایه بعدی برنج را روی آن می ریزیم. و تا انتها این کار را به همان ترتیب انجام می دهیم.

مرحله ششم

سپس باید زعفران دم کرده را که در حرارتی کم دم شده است باید به برنج افزود تا برنج بکشد. حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان برای دم کشیدن غذا نیاز است، سپس پیاز پلو را داخل ظرف مورد نظرمی کشیم و سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پیاز پلو با گوشت چرخ کرده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی