رضیم
رضیم
طرز تهیه کتلت سبزیجات رژیمی

موارد لازم + طرز تهیه

کتلت از انواع کوکو ها می باشد که از غداهای بسبار محبوب در نزد ایرانیان است. کتلت دارای انواع و مدل های گوناگون است. از جمله انواع متنوع کتلت ها ” کتلت سبزیجات” است که یکی از غذاهای رایج به حساب می آید. این کتلت فقط از سبزیجات پخته و خام استفاده می شود. و هم چنین نیازی به تخم مرغ و گوشت ندارد. و اگر با روغن کمی پخته شود می تواند یک غذای رژیمی و سالم باشد. و از جمله غذاهای توصیه شده با گیاه خواران است . و وجود کلم پخته کنار سیب زمینی علاوه بر طعم خوبی که دارد، خواص بی نظیری نیز برای سلامتی بدن شامل می شود.و می توان این غذا را کنار هر نوع نانی سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۳ عدد

گل کلم پخته نصف پیمانه

فلفل دلمه ای ۱ عدد

نخود فرنگی نصف پیمانه

فلفل چیلی ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

زنجبیل به مقدار لازم

هویج نصف پیمانه

زردچوبه به مقدار لازم

فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

زیره به مقدار لازم

جعفری تازه خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

نان تست غلات به مقدار لازم

دستور پخت کتلت سبزیجات

مرحله اول

گل کلم ها را باید شست و خرد نمود و به همراه کمی آب داخل قابلمه بگذاریم و بر روی حرارت گذاشت تا بپزد. و هم چنین می توان گل کلم ها را به صورت بخار پز سرو نمود.

مرحله دوم

سپس در کاسه ای میریزیم و در ادامه باید سیب زمینی ها را هم خوب شست و با کمی آب می گذاریم تا بپزد. و سپس بعد از |آب پز شدن پوست آن ها را می کنیم و رنده می نماییم و به گل کلم ها اضافه می کنیم. و در اینجا نوبت به فلفل دلمه ای ها می رسد و باید ان ها را خرد نمود.

مرحله سوم

سپس چیلی و پیاز را هم ریز خرد نموده و به مواد می افزاییم. و سپس زنجبیل تازه را با رنده ریز رنده می کنیم،و به همراه نخود فرنگی پخته شده و هویج ریز شده به گل کلم ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

و بعد تمامی ادویه ها را با جعفری ساطوری شده به مواد اضافه و با دست ورز می دهیم تا مواد کاملا یکدست شوند. سپس تابه ای مناسب با کمی روغن بر روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله پنجم

در انتها مواد را به اندازه گردو می کنیم و در داخل تابه قرار می دهیم. و دو طرف را سرخ و از تابه خارج می نماییم. و نان تست ها را برداشته و روی آن ها را سس فرانسوی می مالیم و کتلت روی آن قرار داده و با جعفری تازه تزیین می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کتلت سبزیجات رژیمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی