رضیم
شماره دستور پخت: 13396
رضیم
طرز تهیه کوفته قبرسی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای لذیذ و معروف کشور قبرس، کوفته قبرسی می باشد که بخاطر طعم جذابش در سرتاسر جهان استفاده شده است، برای مشاهده کل آموزش و مراحل تهیه کوفته، سایت آموزشی رضیم را دنبال نمایید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

سیب زمینی ۴ عدد

پیاز ۱ عدد

آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ عدد

جعفری ۱ دسته کوچک

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زیره و فلفل قرمز به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته قبرسی

  1. در مرحله اول، سیب زمینی و پیاز را پوست کنده و با رنده ریز رنده می زنیم. سپس آن ها را کاملا می فشاریم تا آب اضافی شان خارج گردد.
  2. سپس گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده درون یک کاسه مناسب می گذاریم. سپس تخم مرغ را با زیره، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه و کمی نمک به کاسه می افزاییم.
  3. اضافه نمودن جعفری به این کوفته کاملا اختیاری می باشد، اگر خواستید می توانید جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد بکنید و به کاسه اضافه نمایید. بعد مواد کوفته را به خوبی با قاشق هم زده تا مخلوط شود.
  4. اگر مایه کوفته شل بود، آرد سوخاری را نیز اضافه نموده و مجددا کمی هم می زنیم تا آرد جذب مایه کوفته گردد. سپس یک ماهی تابه مناسب بر روی حرارت می گذاریم و کمی روغن به آن اضافه می نماییم.
  5. بعد از اینکه روغن کاملا داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کوفته جدا می نماییم و آن را به صورت گرد یا بیضی در دستانمان آماده می کنیم، بعد در روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ گردد. این کار را ادامه می دهیم و تمام مایه کوفته را سرخ می نماییم.
  6. وقتی کوفته ها کاملا سرخ شدند، آن ها را بر روی دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی شان خرج شود. اگر خواستیم می توانیم در کنار کوفته، کمی سیب زمینی هم سرخ نموده و سرو نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوفته قبرسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی