رضیم
رضیم
طرز تهیه کوکوی سیب زمینی و سویا

موارد لازم + طرز تهیه

کوکو سیب زمینی و سویا غذای ساده و خوش‌مزه‌ای است که همانطور که مشخص است از ترکیب سیب زمینی سویا پخته می‌شود که دست بر قضا طعمی دلپسند ایجاد می‌کند. در دستوری که در اینجا تدارک دیده شده است، برای اینکه طعم کوکو بهتر شود از کمی گوشت چرخ کرده استفاده شده است. در صورتی که بخواهید این غذا را با کالری و هزینه‌ی کمتر تهیه کنید، می‌توانید کل گوشت چرخ کرده را با سویا جایگزین کنید. حتی می‌توانید بنا بر ذائقه‌تان سبزیجات معطر را هم به این کوکو اضافه کنید. لازم به ذکر است که اضافه کردن سبزیجات طعم این کوکو را بهتر می‌کند. برای مشاهده‌ی دستور کوکو سیب زمینی با سویا با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

سیب زمینی 3 عدد درشت

پیاز 2 عدد متوسط

سویای خیس خورده 1.5 پیمانه

گوشت چرخ کرده ½ پیمانه

جعفری ½ پیمانه

قارچ 1 پیمانه

آرد گندم 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکوی سیب زمینی و سویا

گام اول

قبل از هر چیز سویا را در یک کاسه آب بخیسانید و کنار بگذارید. در ادامه پیاز و سیب زمینی را پوست بکنید، بشویید و با رنده‌ی ریز رنده کنید و آب اضافی آن ها را کاملاً بگیرید.

گام دوم

سیب زمینی و پیاز رنده شده را در کاسه‌ی مناسبی بریزید. سویاهای خیس خورده را با دست فشار دهید تا آب اضافی‌شان خارج شود. اکنون تمام این مواد را در میکسر یا مخلوط کن بریزید.

گام سوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده، قارچ و جعفری را هم به مواد داخل میکسر اضافه کنید و مواد را تا زمان یک دست شدن مخلوط کنید. سپس آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط‌تان اضافه کنید.

گام چهارم

ترکیب تان را به مدت 5 تا 10 دقیقه خوب با دست ورز دهید تا کاملاً چسبنده شوند.

گام پنجم

اکنون روی ظرف‌تان را با سلفون پوشانده و آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. پس از اینکه این مدت سپری شد و مایه کوکو به اصطلاح استراحت کرد، کاسه را از یخچال خارج کنید.

گام ششم

تابه‌ی مناسبی را روی گاز بگذارید و روغن را به آن اضافه کنید. هنگامی که روغن داغ شد، مقداری از مایه کوکو، به اندازه‌ی یک نارنگی کوچک، بردارید و با دست آن را گرد کنید. سپس آن را به آرامی درون روغن بیندازید تا سرخ شود. این کار را تا زمان تمام شدن تمام مواد کوکو انجام دهید.

گام هفتم

هنگامی که یک سمت کوکوها سرخ شد، آن ها را برگردانید و روی دیگرشان را نیز سرخ کنید. در پایان کوکوها را در ظرف دلخواه تان قرار دهید و همراه خیار شور، گوجه فرنگی و نان سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکوی سیب زمینی و سویا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی