رضیم
رضیم
طرز تهیه کوکو جو پرک رژیمی

موارد لازم + طرز تهیه

کوکوی جو پرک یکی از کوکوهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

جو پرک ۱ پیمانه

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

پیاز ۱ عدد بزرگ

سیر ۳ حبه

شوید خشک ۱ قاشق چایخوری

پاپریکا ½ قاشق چایخوری

تخم مرغ ۱ عدد درشت

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکو جو پرک

مرحله اول

برای تهیه کوکوی جو خوشمزه ، ابتدا باید مقدار مناسب جو پرک را در یک کاسه آب به مدت ۳۰ دقیقه خیس کرده تا نرم شود، سپس جو پرک ها را در آبکش ریخته تا آب اضافی جو پرک گرفته شود و بعد آن را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در قدم بعدی یک پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

سپس آب اضافی پیاز را کاملا می گیریم و آن را به کاسه حاوی جو پرک اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی خام را هم با رنده ریز رنده می کنیم و مانند پیاز آب اضافی آن را گرفته و به همراه شوید خشک و سیر رنده شده به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا نوبت افزودن تخم مرغ به همراه پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد است. باید مواد را به خوبی ترکیب کنیم تا قوام مواد کوکو کاملا یکدست باشد. چنانجه مایه کوکو هنوز شل بود می توانیم کمی آرد سفید یا آرد نخودچی به آن اضافه کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله بعد، یک تابه مناسب که در آن مقداری روغن ریخته ایم را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه بر طبق سلیقه می توانید مایه کوکو را به صورت یک جا یا مانند کتلت در دست یا با قاشق شکل داده و در تابه می اندازیم.

مرحله پنجم

بعد از سرخ شدن یک سمت کوکو، آن را چرخانده تا سمت دیگر کوکو نیز سرخ شود. حال کوکو شما آماده است و می توانید در کوکوی جو پرک را به صورت داغ به همراه نان سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکو جو پرک رژیمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی