رضیم
رضیم
طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی

موارد لازم + طرز تهیه

کتلت بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است که با روش های مختلفی تهیه می شود. اگر می خواهید این غذای خوشمزه را به روش ایتالیایی با پنیر درست کنید با ما همراه باشید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۴ عدد متوسط

تخم مرغ ۳ عدد

جعفری ۱ دسته کوچک

پنیر پارمزان ۵۰ گرم

پودر سیر ¼ قاشق چایخوری

پودر سوخاری ½ پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه کتلت بادمجان خوشمزه به روش ایتالیایی ابتدا پوست بادمجان را جدا می کنیم، سپس به صورت حبه ای کوچک خرد می کنیم. در ادامه ظرفی را با دو پیمانه آب پر کرده و ۱ قاشق نمک می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را درون ظرف حاوی آب نمک می ریزیم و اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه درون آن باقی بمانند. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را از آب نمک خارج می کنیم و با آب سرد می شوییم.

مرحله سوم

حالا بادمجان ها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم، سپس بادمجان ها را درون تابه ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا نرم شوند.

مرحله چهارم

اجازه می دهیم بادمجان ها کمی سرخ شوند، آن ها را از تابه بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شوند. در ادامه بادمجان ها را با مقداری نمک،فلفل سیاه، پودر سیر، پودر سوخاری، جعفری خرد شده، پنیر پارمزان درون کاسه ای ریخته و و تخم مرغ ها را دورن کاسه می شکنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به خوبی هم می زنیم تا ترکیب یکدستی بدست آید، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم داغ شود. سپس به اندازه به اندازه یک کلاقه کوچک از مایه کتلت درون تابه می ریزیم.

مرحله ششم

اندازه کتلت ها به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید اندازه آن ها را کوچکتر یا بزرگتر درست کنید. هر دو سمت کتلت ها را کاملا سرخ می کنیم. در پایان کتلت ها را به همراه گوجه فرنگی و خیار شور خرد شده سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی