رضیم
شماره دستور پخت: 11924
رضیم
طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی

موارد لازم + طرز تهیه

کلم بروکلی دارای خواص بسیاری است، کالری کمی دارد و می‌تواند با افزایش دادن سوخت و ساز بدن، چربی سوزی را افزایش داده و به لاغر شدن کمک کند. کوکویی که از کلم بروکلی تیهده می‌شود بسیار خوش طعم است و به نوعی غذای رژیمی است. افرادی که قصد دارند با استفاده از غذاهای کم کالری وزن خود را کاهش دهند، می‌توانند این غذا را در برنامه‌ی غذایی‌شان قرار دهند. این غذا دستورهای پخت گوناگونی دارد. مثلاً آن را همراه با گوشت چرخ کرده هم طبخ می‌کنند که این کوکو هم کالری کمی دارد و می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای رژیم کاهش وزن باشد. برای مشاهده‌ی دستور این کوکو با سایت رضیم همراه شوید.

مواد لازم برای 4 نفر

کلم بروکلی 800 گرم

تخم مرغ 4 عدد

آرد سفید 2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری

سیر 3 حبه

مغز گردوی نیم کوب 50 گرم

زرشک 3 قاشق غذاخوری

کره یا روغن حیوانی 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه هر کدام 1 قاشق چایخوری

دستور پخت کوکوی کلم بروکلی

گام اول

برای درست کردن این کوکو ابتدا ساقه‌های کلم بروکلی را جدا کنید و آن ها را به خوبی بشویید و داخل آب کش قرار دهید. سپس آن ها را را روی تخته آشپزخانه قرار داده و کاملاً ریز خرد کنید.

گام دوم

کلم بروکلی‌های خرد شده را در یک کاسه مناسب بریزد. سیرها را پوست بگیرید، بشویید و روی تخته آشپزخانه خرد کنید و به بروکلی‌ها اضافه کنید.

گام سوم

تخم مرغ ها را در کاسه‌ای جداگانه بشکنید. در صورتی که از سالم بودن آن ها مطمئن شدید، آن ها را هم زده و همراه با نمک، فلفل، زعفران دم کرده و آرد به مواد اضافه کنید و خوب زیر و رو کنید نا کاملاً مخلوط شود.

گام چهارم

در صورتی که احساس کردید تعداد تخم مرغ ها کم است می‌توانید یک تخم مرغ دیگر نیز به مواد اضافه کنید. اکنون تابه‌ی مناسبی را روی گاز قرار دهید، کمی روغن حیوانی یا کره درون آن بریزد و صبر کنید تا کمی گرم شود.

گام پنجم

اکنون نصف بیشتر مایه را داخل تابه بریزد و با پشت قاشق آن را کاملاً صاف کنید. اطراف مایه را به اندازه یک بند انگشت فاصله بگذارید و سپس زرشک و مغز گردو را روی سطح مایه کوکو بریزید.

گام ششم

اکنون بقیه مایه کوکو را روی گردو و زرشک بریزید و با پشت قاشق آن را کاملا صاف کنید.

گام هفتم

درب تابه را بگذارید و اجازه بدهید به مدت 30 دقیقه با حرارت کم بپزد و سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو به طور کامل سرخ شد، بشقابی به اندازه‌ی تابه روی آن قرار دهید و کوکو را داخل بشقاب بر گردانید.

گام هشتم

سپس آرام کوکو را به درون تابه برگردانید تا طرف دیگر کوکو هم به مدت 30 دقیقه سرخ شود. می‌توانید این کوکو را به شکل‌های دیگر هم طبخ کنید. برای مثال، مایه کوکو را داخل قالب بریزید و آن را درون فر درست کنید. حتی می‌توانید در صورتی که دوست داشته باشید، کوکوی بروکلی را به صورت دانه‌ای هم سرخ کنید. برای این کار بهتر است از قالب گرد استفاده کنید تا تمام کوکوها هم اندازه شوند. اگر قالب گرد نداشته باشید می‌توانید کوکوها را با قاشق شکل دهید.

گام نهم

هنگامی که کوکو سرخ شد آن را برش بزنید و با سس دلخواه تان سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی