رضیم
رضیم
طرز تهیه ته دیگ مرغ زعفرانی

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه ته دیگ مرغ زعفرانی

فیلم طرز تهیه ته دیگ مرغ زعفرانی

سلام دوستان خوب، به آشپزخونه من خوش اومدید، من معراج هستم، با یک ویدیوی جدید در خدمتتون، امروز میخوام یه غذای فوق العاده جذاب، و خوشمزه را بهتون آموزش بدم. اسمش هست ته انداز مرغ همون طور که از اسمش معلومه مرغ را کف قابلمه قرار می‎دیم و روش برنج زعفرونی و برنج معمولی رو میریزیم  و در نهایت که بر می‎گرده یه نتیجه فوق العاده زیبا پیدا می‎کنه. این غذا یک غذای مجلسی هستش، می‎تونید توی مهمونی‌هاتون ازش استفاده کنید و لذتش رو ببرید. تا انتهای این ویدیو همراه من باشید. خوب دوستان در ابتدا برای مزه دار کردن مرغ، احتیاج داریم یه دونه پیاز متوسط رو خرد کنیم و به مرغ اضافه کنیم، می‎تونید از هر قسمتی از مرغ که مد نظرتون هست استفاده کنید.

من از رون و بال و رون استفاده کردم. یک دونه لیموی کامل هم آبگیری کنید و به مرغ اضافه کنید. ببینید دوستان برای دم کردن زعفرون هم فقط کافیه اون رو آسیاب بکنید بعد از اون آب جوش یه دونه شوک سرما بهش بدین تا بیشترین رنگ رو که می‎خواین بهتون بده، برای دم کردن برنج حتما دو پیمونه داخل یک قابلمه بریزید و بهش آب اضافه کنید. یک مقداری نمک، بگذارید خیس بخوره تا بیشترین نیروی برنج رو ازش بگیرید. در ادامه یک قاشق چایخوری فلفل سیاه، یک قاشق چایخوری نمک و زعفرونی که دم کردید رو به مرغ اضافه کنید و یک مقدار ماساژ بدین، بعد از اون  بگذارید به مدت یک ساعت استراحت کنه. خوب دوستان در ادامه برنجی که خیس کردین را با آب جوش بریزید، اجازه بدین که به جوش بیفته.

مرغ‌ها را داخل یک مقدار روغن نیم پز بکنید، پیاز و موادی که بهش زدین هم بهش اضافه کنید. بعد از ده دقیقه زیر و رو کنید، و فقط کافیه که نیم پز بشند نباید پخته بشه. این از برنجمون که جوش اومده آبکش کنید و بریم سراغ مرحله بعدی. دوستان برای تزئین لازمه که آجیل و زرشک رو به مدت یک ساعت خیس کنید. تقریبا یک سوم از برنج رو زعفرون بزنید و کامل مخلوط کنید. ته قابلمه رو روغن بریزید ، به اندازه ای که میل دارید زعفرون اضافه کنید.

مرغ‌ها را به این صورت ته ظرف بچینید. برنج زعفرونی رو با حالت کوبیدن، به تمام کف دیگ برسونید. برنج سفید هم به همین صورت روی برنج زرد بریزید و کامل صاف کنید و با یک قاشق به این صورت. در رو ببندید و بگذارید کامل برای خودش دم بکشه. برای این که یک سس خوشمزه هم داشته باشیم. دو قاشق غذاخوری سوپ گوجه یک پیمونه آب، اضافه کنید و بگذارید کامل جا بیفته بعد از این که یک مقدار بخار افتاد، یک ذره روغن اضافه کنید و بگذارید دو باره دم بکشه، این هم از سس جذابمون. آجیل و زرشک رو آبکش بکنید، با یه قاشق غذاخوری کره، و یه قاشق غذاخوری شکر، با همدیگه یه مقداری تفت بدین  وبرای تزئین داخل غذاتون استفاده کنید. ببینید دیگه این جا، رنگ خودش صحبت می‎کنه.

دوستان خیلی ممنون که تا این جا ویدیو همراه با من بودین. اگر کانال را سابسکرایب نکردید، لطفا و حتما این کار را بکنید. اون زنگوله قرمز هم حتما بزنید که هر ویدیوی جدیدی آپلود می‎شه بهتون خبر داده بشه تشریف بیارید ببینید. همیشه موفق و پیروز باشید. این غذا رو هم درست کنید و ازش لذت ببرید.  

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه ته دیگ مرغ زعفرانی

  1. زرینه

    آخه چرا انقدر دستورای خوب و ساده ای دارید 👌🏻 😉

  2. بوستان

    آخه چه کردییییی ! باریکلا🙏🏻😊

  3. شیرین گل (خریدار محصول)

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم👏🏻😋

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)