رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

متن ویدئو طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

سلام دوستای گلم، می‎خوام براتون خوراک گوجه بادمجان درست کنم، بادمجون هشت عدد، پیاز سه عدد، سیر پنج خبه، گوجه چهار عدد، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، از هر کدوم یک قاشق چایخوری.

من یک مقدار روغن داخل ماهیتابه ریختم، و حرارت گاز رو متوسط کردم، و بادمجون‎ها را پوستشون رو گرفتم در قسمت وسط بادمجون دو تا برش دادم و این‎ها را سرخش می‎کنم. من درسته سرخش می‎کنم چون یک مقداری بادمجون‎ها قلمی‎هستند، اگر شما دوست داشتید می‎تونید ورقه ای ورقه ای خورد کنید و سرخش کنید.

دوستان من یک مقدار دیگه روغن ریختم روی بادمجونا، چون بادمجون خیلی روغن خور هستش، اگر هم ورقه ای خواستید که به این شکل خورد کنید بادمجون‎هاتون رو، ورقه ورقه کنید وسرخش کنید. پیازها را خلالی خوردش کردم، و با یک مقدار خیلی کم روغن، سرخش می‎کنم. و الان سیر را بهش اضافه می‎کنم.

مهم ترین چیز داشت یادم می‎رفت، یک قاشق خیلی پر رب بهش اضافه می‎کنم. نصف قاشق رب فلفل تند بهش اضافه می‎کنم. ادویه و نمک رو بهش اضافه می‎کنم. نمکش بسته به خودتون، کم و زیادش را دیگه خودتون می‎دونید. یک مقدار آب بهش اضافه می‎کنم. یعنی تقریبا دو لیوان دسته دار پر.

خوب الان دونه دونه بادمجونا را می‎چینم روی سسی که درست کردم. گوجه را ورقه ای خورد کردم در آخر اضافه می‎کنم. خوب، در قابلمه را می‎گذارم نیم ساعت واسه خودش آروم آروم بپزه تا کاملا جا بیفته. خوب یک مقدار  آبلیمو رو بهش اضافه می‎کنم و می‎کشم داخل ظرف.

دوستان نازنینم این هم غذای ما آماده شده امیدوارم که خوشتون بیاد، شما هم درست کنید و از خوردنش لذت ببره. لایک و سابسکرایب یادتون نره، تاویدیوی بعدی خدا نگهدار.

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان رضیم

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان رضیم

خوراک گوجه بادمجان یکی از غذاهای گیاهی خوشمزه و غنی از ویتامین است. خوراک بادمجان را می توان با روش ها و انواع گوشت‌ها طبخ کرد، که همه انواع آن برای دوستداران بادمجان دلچسب و لذیذ است. می توان گفت خوراک گوجه بادمجان یکی از ساده ترین و راحت‌ترین غذاهایی است که می توان با بادمجان درست کرد، همچنین می توان آن را با نان و برنج به عنوان خورش سرو کرد. برای مشاهده دستورپخت کامل و گام به گام این خوراک لذیذ تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم خوراک گوجه بادمجان

بادمجان متوسط ۴ عدد

کدو ۴ عدد

گوجه فرنگی بزرگ ۲ عدد

سیب زمینی ۱ عدد

پیاز متوسط ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

نمک و زردچوبه به میزان لازم

آب ۱ استکان

مرحله اول

برای تهیه یک خوراک لذیذ از گوجه فرنگی و بادمجان نخست کدو و بادمجان ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس آن را لایه لایه برش دهید و بدون اضافه کردن روغن روی شعله بگذارید تا آب آن خشک شود.

مرحله دوم

با این کار هیچ روغنی به خود جذب نمی کنند. آن را از ماهیتابه خارج نموده و در تابه مقداری روغن بریزید و کدو را در آن سرخ کنید. کدو باید روی حرارت کم سرخ شود. پس از سرخ کردن کدوها، بادمجان ها را هم سرخ نمایید.

مرحله سوم

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و به صورت قطعات کوچک نگینی خرد کنید. پیاز را با کمی روغن در تابه تفت دهید. سیب زمینی ها را شسته و پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد نمایید. سپس سیب زمینی های خرد شده را به پیازها اضافه نمایید و تفت دهید.

مرحله چهارم

سپس زردچوبه را اضافه نمایید. گوجه فرنگی ها را نیز خرد کرده و اضافه نمایید و هوب تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی و نمک را اضافه نمایید. در ادامه یک لیوان آب اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا بجوشد. بعد از جوش آمدن، کدو و بادمجان ها را در قابلمه بریزید.

مرحله پنجم

در قابلمه را ببندید و بعد از یک ساعت پخت روی حرارت ملایم؛ مقدار خیلی کمی آب اضافه نمایید تا غذا مزه آبکی نداشته باشد و با بخار و آب گوجه فرنگی پخته شود. پخت این غذا یک ساعت طول می کشد.

مرحله ششم

دقت داشته باشید که چنانچه بعد از یک ساعت غذا آبکی شد، در قابلمه را باز یا نیمه باز بگذارید تا آب آن گرفته شود. این غذا با سیر مزه‌ی بی‌نظیری میگیرد. بسته به سلیقه خود می توانید دو حبه سیر را به همراه سیب زمینی به غذا بیفزایید.

 

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

  1. احمد

    سلام بسیار عالی بود. متن با مرحله بندی کوتاه، کوتاه و در عین حال رسا و نیز فیلم آموزشی بسیار خوب. فقط با اجازه از محضر خواهر گرامی می خواستم نکته ای را بازگو نمایم و آن اینکه مطابق نظر اساتید طب سنتی، «پیاز و سیر»، هر دو اگر جوانه بزنند و سبز شوند، آن جوانه ها که به صورت «ساقه های سبز» بیرون زده «سمی» است و از مصرف آن باید جدا خودداری شود. با تشکر از زحمات شما و دستور پخت بسیار عالی و خوشمزه تان همانطور که در عکس مربوطه نیز کاملا مشهود است. خداوند به شما توفیق روز افزون دهد. ان شاء الله

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی