رضیم
شماره دستور پخت: 3595
رضیم
طرز تهیه بادیان پلو

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای لذیذ و خوشمزه جهانی برنج می باشد. به علاوه این غذا با رسپی های گوناگونی پخته و تهیه می شود. همچنین برنج های ترکیبی پلو بر اساس موادی که در آن وجود دارد گوناگون می باشند و در عوض این که خورش و برنج به صورت جدا تهیه شوند با همدیگر درست می شوند و بسیار محبوب نیز می باشند. در این مطلب دستور پخت برنج مخلوط با سبزی بادیان و برگ مو بیان شده که با مرغ مزه دار و بادمجان و سیب زمینی تهیه خواهد شد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی اشپل کوکو را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۷۵۰ گرم

سبزی بادیان و برگ انگور ۴۰۰ گرم

مرغ ۱ کیلوگرم

بادمجان ۶ عدد

سیب زمینی ۳ عدد

پیاز ۳ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

ترشی آلو جنگلی ۳ قاشق غذا خوری

زرد چوبه ۲ قاشق مربا خوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری

ادویه کاری ۱ قاشق مربا خوری

نمک به مقدار لازم

نحوه و دستور پخت بادیان پلو

گام اول

در ابتدا جهت تهیه پلوی لذیذ و ساده با بادیان می بایست برنج را با آب ولرم بشویید و با نمک به میزان دو تا سه ساعت (بستگی به برنج شما دارد) خیس کنید. در این حین بادمجان ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید.

گام دوم

در این مرحله یک بریدگی در میان بادمجان‌ها بزنید و روی آن ها نمک بریزید و صبر کنید تا تلخی آن ها از بین برود. اکنون روی مرغ ها نیز اندکی نمک و فلفل و زردچوبه بریزید و کنار بگذارید. در این میان یک قابلمه بردارید و اندکی روغن داخل آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود.

گام سوم

در این زمان شعله را زیاد کرده و مرغ ها به خوبی سرخ نمایید و کنار بگذارید. سپس بادمجان ها را خشک نمایید و در یک تابه با میزان مناسبی روغن سرخ نمایید. اکنون می بایست پیاز ها را بشویید و پوست بگرید و به شکل نگینی خرد نمایید.

گام چهارم

پس از سرخ شدن بادمجان ها اکنون نوبت سرخ کردن پیاز ها داخل همان تابه می باشد. هنگامی که پیاز ها طلایی و سرخ شدند، ادویه کاری و زردچوبه و فلفل را به عنوان چاشنی بزنید و سرخ کنید تا بوی آن رها شود. اکنون رب گوجه فرنگی و ترشی آلو جنگلی را به مواد دیگر بزنید.

گام پنجم

در این گام مواد را مجددا تفت دهید تا رب نیز سرخ شود. پس از آن مواد را از روی روی شعله اجاق بردارید. شما می بایست روی مرغ ها آغشته به این مواد و درون بادمجان ها را پر از این مواد کنید. اکنون یک قابلمه آب را بر اجاق گاز گذاشته تا آب آن جوشیده شود.

گام ششم

پس از به جوش آمدن آب، برنج را آبکشی کرده و داخل آب جوش و نمک بریزید. سعی کنید قبل از زمان آبکش کردن برنج ، سبزی های خرد شده را درون آن بریزید و اندکی پس از جوشیدن آن را آبکش نمایید.

گام هفتم

حال می بایست درون قابلمه اندکی روغن بریزید و همچنین کف قابلمه را ته دیگ نان بگذارید. اکنون نیمی از برنج و سبزی را داخل قابلمه بریزید. در این قسمت کل مرغ ها را روی برنج بریزید و سپس نیم دیگر برنج و سبزی را روی آن گذاشته و بادمجان ها را نیز در اخرین قسمت روی برنج بگذارید.

گام هشتم

در پایان نیز سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید و خلالی کنید و روی بادمجان ها قرار دهید. در این قسمت می بایست یک لیوان آب و روغن روی کلیه مواد بریزید و اجازه دهید تا با شعله کم اجاق دم بکشد. بعد از سپری شدن دو ساعت، بادیان پلو شما آماده است و می توانید میل کنید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه بادیان پلو

  1. حامی (خریدار محصول)

    اینو باید امتحان کرد????????

  2. رضا

    عالی شده ممنونم ازت????

  3. هونیا (خریدار محصول)

    دستورپخت تون بسیار مفید بود????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی