رضیم
شماره دستور پخت: 6063
رضیم
طرز تهیه خورش گلابی

موارد لازم + طرز تهیه

خورش گلابی یکی از انواع خورش های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلفی طبخ می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گلابی با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم خورش گلابی برای ۴ نفر

گلابی ۸ عدد
ران یا سینه مرغ ۴ تکه
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش گلابی

مرحله اول
برای تهیه خورش گلابی خوشمزه در ابتدای کار گلابی ها را 4 عدد قارچ خرد می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. بعد گلابی ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید.
مرحله دوم
در حین سرخ کردن گلابی ها مقداری نمک و آبلیمو به همراه نصف زعفران دم کرده اضافه می کنیم. پس از سرخ شدن کامل گلابی ها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.
مرحله سوم
در این مرحله تکه های گوشت مرغ را با کمی روغن به تابه اضافه می کنیم سپس بقیه زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا تکه های گوشت مرغ کاملا سرخ شوند.
مرحله چهارم
پس از سرخ شدن تکه های مرغ، آنها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید. در مرحله بعد پیازها را نگینی خرد کرده و با کمی روغن داخل تابه بریزید سپس خوب تفت دهید تا پیازها سبک شوند.
مرحله پنجم
در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. بعد ۱ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد.
مرحله ششم
حالا تکه های گوشت مرغ و گلابی را به تابه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید سپس حرارت را کم کنید و بگذارید خورش جا بیفتد. در آخر خورش را در ظرف مورد نظر می چینیم و با برنج سرو میکنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش گلابی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی