رضیم
رضیم
طرز تهیه سالاد تخم مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله سالادهای بین‌المللی خوشمزه، سالاد تخم مرغ است که خیلی سریع آماده می‌شود. در ادامه می‌توانید آموزش این سالاد را در وبسایت رضیم مشاهده کنید.

مواد لازم سالاد تخم مرغ برای ۴ نفر

تخم مرغ ۸ عدد

پیازچه ۴ ساقه

جعفری ۲ قاشق غذاخوری

گشنیز ۱ قاشق غذاخوری

قارچ ۸ عدد متوسط

سس مایونز ۶ قاشق غذاخوری

سس خردل ۱ قاشق چایخوری

کرفس (اختیاری) ۱ ساقه

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

پاپریکا و آویشن به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد تخم مرغ

مرحله اول

به منظور تهیه یک سالاد تخم مرغ مجلسی، تخم مرغ‌ها را در یک کیسه فریزر قرار دهید؛ کیسه را در یک قابلمه بگذارید. چند پیمانه آب را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت بگذارید. حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب سریع‌تر به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

در فاصله‌ای که تخم مرغ‌ها آبپز می‌شوند، قارچ‌ها را ریز خرد کنید و در یک تابه با مقداری روغن تفت دهید. هنگامی که قارچ‌ها خوب سرخ شدند و آب اضافی قارچ‌ها کشیده شد، آنها را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ‌هایی را که کاملا آبپز شده‌اند، پوست بگیرید و به شکل نگینی خرد کنید. تخم مرغ‌ها را همراه با قارچ تفت داده شده درون ظرف سالادخوری بریزید. پس از آن پیازچه‌ها را ریز خرد کنید و به مواد درون ظرف سالادخوری اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله گشنیز و جعفری را نیز به صورت ریز خرد کنید و به مواد درون ظرف سالاد اضافه کنید. اگر قصد داشتید این سالاد را همراه با کرفس تهیه کنید، کرفس‌ها را نیز بایستی به صورت ریز خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید.

مرحله پنجم

برای درست کردن سس سالاد به این صورت عمل کنید. سس مایونز، سس خردل، آب لیمو ترش، آویشن، پاپریکا، فلفل سیاه و نمک را درون یک کاسه ریخته و با هم خوب ترکیب کنید تا یک‌دست شوند. در ادامه سس را به مواد سالاد اضافه کنید.

مرحله ششم

برای اینکه از له شدن تخم مرغ‌ها جلوگیری کنید، بایستی مواد را به آرامی زیر و رو کنید تا مواد به خوبی به سس آغشته شوند. پس از آن با استفاده از سلفون روی ظرف سالاد را بپوشانید و آن را دو ساعت در یخچال بگذارید تا سس کاملا به خورد مواد سالاد برود.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد تخم مرغ

  1. 0902xxxx716

    عالی ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)