رضیم
رضیم
طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج

موارد لازم + طرز تهیه

سیب زمینی یکی از موادغذایی است که در طول تاریخ محبوبیت فراوانی داشته است. سیب‌زمینی ذغالی و کبابی همیشه مورد علاقه افراد بوده است. در زندگی شهری که امکان تهیه سیب زمینی روی ذغال وجود ندارد، تهیه سیب زمینی تنوری با فر توصیه می شود. این سیب‌زمینی ها در کنار دیپ اسفناج مزه‌ی خوب و مطبوعی می دهند. سیب زمینی تنوری را می‌توان به عنوان عصرانه یا پیش غذا استفاده کرد. همچنین می توان آن را به غذای اصلی به صورت دورچین غذای کبابی اضافه کرد. برای مشاهده طرز تهیه کامل و دقیق سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج

سیب زمینی ۳ الی ۴ عدد

پودر سیر (سیر تازه) ۲ قاشق چای خوری (۳ حبه)

سبزی خشک معطر ۲ قاشق چای خور

پاپریکا ۱ قاشق چای خوری

پنیر پارمیزان کمی

روغن مایع یا روغن زیتون ۵ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای دیپ اسفناج

ماست ۲ پیمانه

اسفناج تفت داده ۱ پیمانه

سیر ۲ حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری لذیذ با دیپ اسفناج نخست سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه بریزید. آب را اضافه کرده و حرارت دهید تا به جوش آید. سپس شعله را کم کنید و بگذارید 10 دقیقه بپزد.

مرحله دوم

سپس آن را آبکش کرده و سیب زمینی ها را خرد کنید. فر را روی دمای 200 درجه قرار دهید. بعد یک کاسه بردارید و سیب زمینی ها را داخل آن بریزید. روی آن روغن مایع یا روغن زیتون بریزید.

مرحله سوم

پودر سیر را به آن اضافه نمایید. می توانید سیر تازه را روی آن رنده کنید. میتوان سبزی‌های خشک مانند آویشن و غیره را به آن اضافه کرد. حالا پاپریکا و پنیر را اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید. سپس به آرامی آن را هم بزنید.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها را در سینی یا ظرف فر قرار دهید و به مدت 15 دقیقه در فر نگه دارید تا کاملا پخته شوند. وقتی سیب زمینی ها برشته شدند، آن ها را برگردانید و به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا ترد شوند. در همین حین دیپ اسفناج را آماده کنید.

مرحله پنجم

برای این کار اسفناج را شسته و خرد کنید. یک ماهیتابه را با کمی روغن روی شعله قرار دهید تا داغ شود. اسفناج‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سرخ و نیم پز شوند. یک کاسه بردارید و داخل آن ماست بریزید.

مرحله ششم

اسفناج‌ها را که حالا دمای آن‌ها پایین آمده است اضافه کنید. دو حبه سیر را کاملاً ریز رنده کرده و به ماست اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید تا طعم ها با هم ترکیب شوند. سپس با سیب زمینی تازه پخته شده سرو نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج

  1. سوره

    ممنونم خیلی رسپی خوبی بود👍🏻

  2. حاتمه (خریدار محصول)

    چه رسپی عالی ای🥰

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)