رضیم
رضیم
طرز تهیه سیب زمینی رتتویی

موارد لازم + طرز تهیه

سیب‌زمینی از جمله مواد غذایی است که در همه جهان یافت می‌شود و دارای طرفداران بسیاری است. سیب‌زمینی را می‌توان به صورت آب‌پز و یا سرخ شده مورد استفاده قرار داد ولی نوع سرخ کرده و تنوری آن دارای طرفداران بسیاری است و افراد آن را به عنوان غذای سبک و یا به عنوان پیش غذا میل می‌کنند. سیب‌زمینی رتتویی نوعی سیب‌زمینی ورقه‌ای است که پس از آغشته شدن به سس خاصی در داخل فر گذاشته شده و برشته می‌گردد. از آنجایی که سیب‌زمینی رتتویی را سرخ نمی‌کنند یک غذای سالم محسوب شده و می‌توان این غذای سالم را به عنوان پیش غذا یا میان وعده میل کرد. به منظور یادگیری نحوه درست کردن سیب‌زمینی رتتویی به صورت گام به گام با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی متوسط ۴ عدد

شیر ۱ پیمانه

سیر ۲ حبه

خامه نصف پیمانه

برگ بو ۴ عدد

پودر آویشن نصف قاشق چای خوری

نمک ۱ قاشق چای خوری

فلفل نصف قاشق چای خوری

پنیر پارمزان به میزان لازم

نحوه درست کردن سیب‌زمینی رتتویی

مرحله اول

به منظور درست کردن سیب‌زمینی رتتویی لذیذ، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را می‌شوییم و پوست آنها را می‌کنیم. پس از آن سیب‌زمینی‌ها را برش زده و آنها را به شکل ورقه‌های نازک درمی‌آوریم. برای اینکه سیب‌زمینی رتتویی قشنگ‌تر شود پیشنهاد می‌شود که برش‌ها به صورت یکدست باشند.

مرحله دوم

یک کاسه مناسب انتخاب کرده و شیر و سیر رنده شده را داخل کاسه ریخته و آنها را با هم مخلوط می‌نماییم. پودر آویشن، نمک و فلفل را با هم ترکیب کرده و خامه را به آنها اضافه نموده و هم می‌زنیم.

مرحله سوم

با استفاده از مقدار کمی روغن مایع کف یک ظرف نسوز را چرب می‌نماییم. ورقه‌های سیب‌زمینی را در داخل ظرف چینده به گونه‌ای که همه‌ی سطح ظرف را شامل شود. سپس در بین سیب‌زمینی‌ها برگ بو می‌گذاریم.

مرحله چهارم

سسی را که تهیه کرده‌ایم بر روی سیب‌زمینی‌ها می‌ریزیم. پس از آن دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و سیب‌زمینی‌ها را به مدت ۳۵ دقیقه در داخل فر می‌گذاریم تا برشته شوند. پس از آن با استفاده از برگ جعفری آنها را در داخل ظرف دلخواه خود تزیین می‌نماییم و سپس میل می‌کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه سیب زمینی رتتویی

  1. سپهراد

    چه رسپی خوب و راحتی👏🏻😊👌🏻

  2. دالیا (خریدار محصول)

    عالیه دستتون درد نکنه ???? ???????? ???? ????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی