رضیم
شماره دستور پخت: 3694
رضیم
طرز تهیه مرغ پنیری

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که احتمالاً بیشتر شما می دانید، بهترین پنیرهای جهان متعلق به فرانسه، سوئیس و ایتالیا است. این محصول بسیار خوش طعم از دیرباز در غذاهای اصلی ما جای داشته است. از پنیر مورد استفاده در خوشمزه ترین دسرها مانند چیزکیک گرفته تا غذاهای اصلی مانند پیتزا و لازانیا، این لبنیات خوشمزه به یکی از محبوب ترین مواد غذایی تبدیل شده است. امروز برای شما دستور پخت پنیر خوشمزه و خاص را داریم. چیکن چیکن از آن دسته غذاهایی است که شما و خانواده تان را شگفت زده می کند و توصیه می کنیم این غذای مقوی و خوشمزه را برای ناهار یا شام تهیه کنید تا ساعتی شاد را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. .

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۴ عدد

پنیر ترکیبی ۱ پیمانه

کره ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه

پیاز ۱ عدد کوچک

جعفری یا ریحان ۱ قاشق غذاخوری

آویشن ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

پودر سیر و روغن به مقدار کافی

پنیر می تواند ترکیبی از موتزارلا، چدار ، خامه ای و .. باشد.

طرز تهیه مرغ پنیری

قدم اول

برای پخت مرغ پنیری خوشمزه و خاص ابتدا باید مرغ ها را روی تخته کار قرار دهید و با چاقو از وسط نصف کنید. مراقب باشید قسمت انتهایی آن را برش ندهید. سپس آن را کمی بزنید تا کاملا یکدست شود.

گام دوم

در این گام آن را با یک فنجان پنیر پر کرده و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.سپس پودر سیر و آویشن را روی مواد روی آن بپاشید و بگذارید کاملاً مزه دار شوند. سپس مقداری کره روی مرغ بمالید و آن را سرخ یا کبابی کنید.

گام سوم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی شعله گاز قرار دهید و کف آن را با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری روغن آغشته کنید. موسیرها را بشویید و پوست بگیرید و سپس نگینی یا خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

قدم چهارم

در این گام بعد از چند دقیقه تفت دادن که پیازها کاملاً طلایی شدند پودر سیر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود. سپس 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید.

گام پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را خوب تفت دهید تا رنگ آن روشن شود و طعم و بوی خامی آن کاملا گرفته شود. سپس چند فنجان آب روی مواد بریزید و مرغ را داخل سس بریزید تا کاملا جا بیفتد.

قدم ششم

در این مرحله بعد از 10 تا 15 دقیقه که سس به غلظت مناسب رسید، در بشقاب های سرو سرو کنید و با ریحان یا جعفری خرد شده تزئین کنید. مرغ پنیری خوشمزه شما آماده است و می توانید آن را در کنار خانواده نوش جان کنید.نکاتی برای پختن مرغ پنیری

اگر می خواهید این غذا را به صورت رژیمی تهیه کنید، باید مقدار پنیر را کم کنید و مرغ را در فر بپزید.

مراقب باشید، اگر از فر استفاده می کنید، قبل از گذاشتن مرغ باید آن را چند دقیقه روشن کنید.

مرغ سوخاری روغن کمتری مصرف می کند و به افرادی که به غذاهای کم چرب علاقه دارند یا می خواهند وزن کم کنند، جایگزینی مرغ سوخاری توصیه می شود.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه مرغ پنیری

  1. پرهان

    عالی بود????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)